Készült egy remek izlandi horror, ami garantáltan ráhozza a frászt mindenkire

  • Gera Márton
  • 2017. november 2.

Mikrofilm

Rejtélyes ház és eltűnt gyerekek a világ egyik legszebb vidékén.

Izlandra sarki fényt és gejzíreket nézni megy az ember, de nem így ebben a komor hangvételű horrorban, amelyben eltűnt gyerekek és öngyilkos idősek ugyanúgy megjelennek, mint a különös ház pincéjében talált tetemek, amelyek úgy megijesztik a fiatalokat, hogy legszívesebben menekülnek az izlandi kisvárosból.

Az Emlékszem rád egy jól összerakott ijesztgetés, amelyet skandináv kriminek kevéssé, északi horrornak azonban annál inkább lehet nevezni: a félelem garantált.

Emlékszem rád (16) magyar feliratos előzetes

A NEMZETKÖZI BESTSELLERBŐL KÉSZÜLT EMLÉKSZEM RÁD NOVEMBER 2-TŐL LÁTHATÓ ORSZÁGSZERTE A MOZIKBAN - FELIRATOS ÉS SZINKRONIZÁLT VÁLTOZATBAN EGYARÁNT! Egy háromfős reykjavíki társaság egy eldugott vidéki kisvárosba érkezik, hogy felújítsanak és vendégházzá alakítsanak egy régi épületet. A háznak azonban sötét múltja van, amire furcsa és rejtélyes történések, beazonosíthatatlan hangok vezetik rá az új lakókat.

Kinek érdemes beülni rá? Aki szeret megijedni a sötétben, és aki nem mostanában utazik Izlandra.

via GIPHY

Az Emlékszem rád Yrsa Sigurðardóttir magyarul is olvasható regényének adaptációja, és amikor május elején Izlandon bemutatták a filmet, rögtön a toplisták élére ugrott, elvégre az ottaniak is szeretnek hallani sötétebb énjük cselekedeteiről. A horrorban az a Jóhannes Haukur Jóhannesson játssza a főszerepet, akit a világnak ezen a felén leginkább a Trónok harcából lehet ismerni.

Emlékszem rád (Ég man þig). Izlandi horror, 105 perc, 2017. Forgalmazza a Vertigo Média.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.