Peter Greenaway nincs igazán elragadtatva a filmipar jelenlegi helyzetétől: a brit kultrendező szerint a mozi lényegében semmit nem változott Chaplin óta, a film ugyanis szerinte nagyon konzervatív média. A rendező nevét olyan művészfilmekkel ismerte meg a világ, mint A rajzoló szerződése, a Számokba fojtva, vagy a legnagyobb sikerének számító A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője. Mindezekre pedig nemcsak az ínyenc filmrajongók, de Hollywood is felfigyelt.
Mint azt egy friss interjúban bevallotta, 1988-ban az álomgyár őt is megkísértette. „Folyamatosan kopogtattak az ajtómon. Nem tudom, emlékszel-e a Roger nyúl a pácban című filmre, de én voltam az első rendező, akit felkértek rá. Elhiszed ezt? Teljesen hihetetlennek találtam az ötletet” – emlékezett vissza. „Szerintem azért történhetett, mert valami hollywoodi ügynök nem igazán értette, miről is szólnak a filmjeim. Isten áldja meg őt. De én voltam az a név, akit fél éven át kísértettek” – vallotta be, hozzátéve: el is olvasta a forgatókönyvet, de végül nem vállalta.
A Roger nyúl a pácbant végül az a Robert Zemeckis rendezte, aki a 80-as évek eleje óta házalt a projekttel, csak olyan korai bukásai miatt, mint az Add a kezed! vagy a Tragacsparádé, a stúdiók nem mertek rábízni egy ekkora mozit. A Roger nyúl... igazi truvája ugyanis az volt, ahogy a rajzolt figurákat keveri a valódi színészekkel. A sztori egy rajzfilmfigurákat gyűlölő detektívről szól, akinek épp egy ilyen figura – Roger nyúl – ártatlanságát kellene bebizonyítania. Miután nem találtak megfelelő rendezőt a projekthez, végül mégis Zemeckisnek adták a feladatot.
A film 50 milliós költségére világszinten több mint 300 millió dollárt hozva az év egyik legsikeresebb mozijává vált. Hat Oscarra jelölték, főképp a technikai kategóriákban, ezek közül hármat el is nyert,
plusz egy speciális elismerést is kiérdemelt rajzfilmes effektjei miatt. Mára igazi kultstátusz alakult ki körülötte, az amerikai Kongresszusi Könyvtár pedig 2016-ban megőrzésre méltónak ítélte meg, mint kulturálisan, történelmileg vagy esztétikailag jelentős filmet.
Maga Greenaway is látta a Roger nyúl a pácbant, azonban elsősorban nem a rajzfilmrészleteket, hanem Bob Hoskins alakítását emelte ki belőle. „Mindig csodáltam őt, emlékszem, még jóval azelőtt láttam brit gyerekműsorokban, hogy a neve ismertté vált” – nyilatkozta. A brit rendező kezében valószínűleg Roger nyúl kalandja is teljesen máshogy festett volna – azt mindenesetre bevallotta, hogy tetszett neki az élőszereplős és animációs betétek ötvözésének ötlete.