Film

Interjú Istennel

  • 2019. május 11.

Mikrofilm

Isten egy életmód-tanácsadó. Vagy pszichológus. Esetleg családterapeuta. Mindig akad valaki (általában egy jó tollú újságíró, mert üzenete közvetítéséhez a modern kommunikációban járatos Isten az ilyeneket preferálja), aki kinyilatkoztatásait (szeressétek egymást, bocsássatok meg, főleg magatoknak és örvendezzetek a jóléteteknek) népszerű könyvek vagy, mint ezúttal: filmek formájában közli az élet mibenlétének megértését komolyabb erőfeszítés nélkül igénylő publikum számára. Jelen film nem
Neale Donald Walsch közismert spirituális bestselleréből készült (Beszélgetések Istennel), de a címen kívül az alaphelyzet hasonlósága is a plágium határát súrolja: egy egyszerű ember, életének válságát megoldandó, személyesen Istenhez fordul, aki jön is a szíves invitálásra, hogy mosolyogva átadja a társalgást publikálni is kívánó istenkeresőnek – a kereszténység new age-es olvasatát.

A film szerzői két dolgot tanultak a Walsch-könyv cukrozott nyálban tocsogó feldolgozásából: 1. ebben nincs borzadályosan hülye álszakáll, mint ott; 2. nem kiugrásra vágyó epizódszínészek, hanem (legalábbis középfajsúlyú) sztárok mondják fel a mély értelmű üzeneteket. Hozzáállását és hangnemét tekintve viszont ugyanazzal a nyájas felületességgel van a szenvedésről meg az igazságtalanságról meg a reménytelenségről pofázva benne, amit csak néha tör meg a magánélet kisszerű fordulatain megejtett nyavalygás és egy végtelenül sablonos párkapcsolati melodráma. Merthogy az Isten életmód-tanácsadó ám. Meg pszichológus. Meg családterapeuta.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.