Jo Nesbø iszákos nyomozója vérben tapicskol a filmvásznon – nagyon sok vérben

  • Gera Márton
  • 2017. október 12.

Mikrofilm

Michael Fassbender ered Harry Holeként a soros sorozatgyilkos nyomába.

Amikor leesik az első hó, a gyilkos gyilkol, a túlméretezett télikabátban császkáló Harry Hole pedig nyomoz – tudjuk ezt már a Hóember 2007-es megjelenése óta. Most azonban mindez a vásznon történik, ebben a nagyon várt thrillerben, melyben csudijó színészek (Michael Fassbender + J. K. Simmons) mozognak zömükben fene véres jelenetekben.

Hóember – új, magyar nyelvű előzetes

Országos bemutató: 2017. október 12. Amikor leesik az első hó, és Harry Hole, az elit nyomozóosztag vezető detektívje (és hol fehér, hol fekete alkesz) arra gyanakszik, hogy egy rejtélyes sorozatgyilkos lépett újra akcióba. Egy éles elméjű újonc segítségével Harrynak több évtizedes régi ügyeket kell összekötnie, ha túl akar járni a felfoghatatlanul gonosz gyilkos eszén a következő hóesés előtt.

Kinek érdemes beülni rá? Minden elvetemült Nesbø-rajongónak, és persze hóember-fetisisztáknak.

via GIPHY

Bár a norvég krimiíró (a Nesbøvel készült legutóbbi narancsos interjút itt lehet elolvasni) regényéből készült már adaptáció, a legismertebb figurájához, az alkohol- és egyéb problémákkal küzdő nyomozóhoz most nyúltak először a filmesek. A Harry Hole-sorozat hetedik kötetét eredetileg Martin Scorsese akarta vászonra vinni, de ő végül kiszállt a projektből, és jött helyette az a Tomas Alfredson, akit leginkább azért lehet szeretni, mert pár éve rendezett egy igen jó filmet John le Carré egyik regényből (Suszter, szabó, baka, kém), amely kíméletlenül mutatta meg, milyen a kémek sokszor idealizált világa.

 

 

 

 

 

 

Hóember (The Snowman). Angol–amerikai–norvég krimi, 119 perc, 2017. Forgalmazza a UIP-Duna Film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.