Jo Nesbø iszákos nyomozója vérben tapicskol a filmvásznon – nagyon sok vérben

  • Gera Márton
  • 2017. október 12.

Mikrofilm

Michael Fassbender ered Harry Holeként a soros sorozatgyilkos nyomába.

Amikor leesik az első hó, a gyilkos gyilkol, a túlméretezett télikabátban császkáló Harry Hole pedig nyomoz – tudjuk ezt már a Hóember 2007-es megjelenése óta. Most azonban mindez a vásznon történik, ebben a nagyon várt thrillerben, melyben csudijó színészek (Michael Fassbender + J. K. Simmons) mozognak zömükben fene véres jelenetekben.

Hóember – új, magyar nyelvű előzetes

Országos bemutató: 2017. október 12. Amikor leesik az első hó, és Harry Hole, az elit nyomozóosztag vezető detektívje (és hol fehér, hol fekete alkesz) arra gyanakszik, hogy egy rejtélyes sorozatgyilkos lépett újra akcióba. Egy éles elméjű újonc segítségével Harrynak több évtizedes régi ügyeket kell összekötnie, ha túl akar járni a felfoghatatlanul gonosz gyilkos eszén a következő hóesés előtt.

Kinek érdemes beülni rá? Minden elvetemült Nesbø-rajongónak, és persze hóember-fetisisztáknak.

via GIPHY

Bár a norvég krimiíró (a Nesbøvel készült legutóbbi narancsos interjút itt lehet elolvasni) regényéből készült már adaptáció, a legismertebb figurájához, az alkohol- és egyéb problémákkal küzdő nyomozóhoz most nyúltak először a filmesek. A Harry Hole-sorozat hetedik kötetét eredetileg Martin Scorsese akarta vászonra vinni, de ő végül kiszállt a projektből, és jött helyette az a Tomas Alfredson, akit leginkább azért lehet szeretni, mert pár éve rendezett egy igen jó filmet John le Carré egyik regényből (Suszter, szabó, baka, kém), amely kíméletlenül mutatta meg, milyen a kémek sokszor idealizált világa.

 

 

 

 

 

 

Hóember (The Snowman). Angol–amerikai–norvég krimi, 119 perc, 2017. Forgalmazza a UIP-Duna Film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

Mészáros és Szíjj autópályakezelője: az autósokon múlik, ne legyen dugó a felújítások alatt

A NER-es céget kérdeztük, miért változtatták akadálypályává az M3-ast, ahol egyszerre hat-nyolc szakaszon végeznek sávkorlátozásokkal járó felújítást, amivel gyakran 5 kilométeres dugókat okoznak több mint egy éve. Mészáros Lőrinc és Szíjj László konzorciuma szerint az autósokon múlik, hogy ne torlódjanak fel. A felújítások jövőre is folytatódnak, a dugók még egy évig biztos kitartanak.