Eldobod az agyad az új Star Wars észveszejtően hangulatos előzetesétől

  • - gera -
  • 2017. október 10.

Mikrofilm

Itt van Carrie Fisher, és valaki átáll a sötét oldalra. Atyaúristen, de csodás! Előzeteselemzés.

Magyar idő szerint kedd hajnalban, vagyis pár órája vetítették le a Star Wars: Az utolsó Jedik végső előzetesét az aktuális NFL-meccs szünetében (pont az ESPN sportcsatornán, ami éppenséggel a Star Wars-jogokat is birtokló Disney tulajdonában van), és bár az eddigi egyetlen teaser és forgatási betekintő nem igazán győzött meg minket arról, hogy december közepén egy birodalmi rohamosztagos öltözetében, fénykarddal a kezünkben szaladjunk majd a moziba, a mostani 2 perc és 34 másodperc után egyelőre még keressük a messzi-messzi galaxisba gurult állunkat.

Mutatjuk is a friss előzetest, utána pedig helyenként spoileres gyorselemzésünk olvasható.

Star Wars: The Last Jedi Trailer (Official)

Watch the new trailer for Star Wars: The Last Jedi and see it in theaters December 15.

Ha valami, az rögtön kiderül ebből az amúgy igen hangulatos kedvcsinálóból, hogy Rey most már érzi az erőt, fénykardozik az Ahch-To bolygó egyik szigetén, csak hát a drága Luke valamiért annyira mégsem boldog, ami kapcsán most nem megyünk találgatásokba, de simán lehet, hogy fordul a kocka, és valaki (Rey?) szépen átáll a sötét oldalra az Episode VIII-ban, elvégre Star Warsról beszélünk.

via GIPHY

Aztán jön egy részlet valami csatából (végre lesznek igazi akciójelenetek!), meg jön Kylo Ren és Snoke, de ennél sokkal csodásabb, hogy itt van Carrie Fisher is, akinek ez az utolsó filmszerepe, és úgy tűnik, Az utolsó Jedikben ő sem lesz valami boldog, elvégre szembenéz a saját fiával, és a találkozás akár végzetes kimenetelű is lehet. Vagy mégsem?

via GIPHY

És ott van a végső jelenet, amelyről az elkövetkezendő két hónapban mindenki beszélni fog, hogy akkor most mi lesz, megint megtörténik-e az, mint egykoron. Mi elsősorban arra tippelnénk, hogy csak játszik velünk a rendező, és nem kell mindent készpénznek venni, amit a trailerben láttunk.

via GIPHY

Érkezett közben egy új poszter is a filmhez, utána pedig elmondunk mindent, amit tudni lehet az új Star Warsról.

Miről fog szólni?

Annyira fogós kérdés, hogy valószínűleg csak azok tudnának rá válaszolni, akiket sajna titoktartási szerződés köt. Érdekes azonban, hogy az örökös Luke Skywalker, Mark Hamill már a teaser előtt azt mondta, hogy aki jót akar magának, és meg akar lepődni a moziban, inkább kerülje a trailereket, ám úgy látszik, ez csak a szokásos szöveg volt, mivel ezekből nem sok minden derült ki. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy Az ébredő Erő sztorija folytatódik, elvégre idén fősodorbeli filmet kapunk, tehát valahol ott vesszük fel a fonalat, hogy Rey megérkezik a kimondhatatlan nevű bolygóra, ahol nem más várja (SPOILER!), mint a nagy és szomorúan néző Luke Skywalker, aki olyanokról beszél, hogy ideje véget vetni a Jedi-rendnek. Szóval ha abból indulunk, hogy Az ébredő Erő mindenekelőtt Han Solo előtti tisztelgés volt, akkor az új film vélhetőleg elsősorban Luke-ról fog szólni.

Miért várjuk?

Mert Star Wars, és mert legyen akármilyen is, ez mindig visszaviszi az embert a gyerekkorba; abba az időbe, amikor élt-halt egy miniatűr Luke Skywalker-figuráért. Amúgy pedig talán a Episode VII-ben még takaréklángon égő cselekmény végre felpörög, és nem csak arról lesz, hogy nosztalgiázzunk, meg nézegessük kedvenc hőseinket a vásznon.

Miért aggódunk?

Mert bár Az ébredő Erő nem volt rossz film, J. J. Abrams rendezése indokolatlanul is sokszor emlékeztetett minket az Egy új reményre, és a Baljós árnyak jelenetei is túl gyakran ugrottak be a vetítés közben. Magyarán igazi újdonságot nem találtunk benne, és kissé aggódunk, hogy ismét ez vár ránk, noha az biztató, hogy Rian Johnson rendező teljesen szabad kezet kapott, ami a Disney–Lucasfilm-univerzumban azért elég ritka.

Két éve a londoni premieren láttuk Az ébredő Erőt, amelyről akkor ezt írtuk:

Az ígéret szerint, ugye, minden rajongó megkapja a maga jussát, és ezt az ígéretet, úgy ahogy van, szó szerint vették a történet kiagyalói (köztük Lawrence Kasdan, a régi írók közül): a klasszikus trilógia kottájából játszanak úgy emberileg, atya-fiú fronton, Erő-Sötét Oldal téren, mint látványilag-lépegetőileg (Chewie mellett egy összedőlt lépegető a film fénypontja.) Egy kicsit persze meg van bolondítva minden, a kocsmatöltelékek máshogy ormányosak, járműfronton is akadnak új modellek, és a dallamvilágban is érezhető némi hajlam az újra – de hol van már Luke?

Mikor jön?

Természetesen a szokásos időpontban, azaz decemberben, és mivel a két évvel ezelőtti és a tavalyi tapasztalatok is azt mutatták, hogy a rajongók rögtön ráugranak a jegyekre, ezért már mától megindul a jegyelővétel a december 14-i premierre a Corvin Mozi és a Cinema City-hálozatában, sőt, elvileg premier előtt, már december 13-án is ellátogathatunk majd a messzi-messzi galaxisba egyes mozikban.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.