Film

Keresés

Mikrofilm

Aneesh Chaganty thrillere leveti az összes technofób ballasztot, ami az amerikai fősodor az „internetet” magyarázni és ostorozni kívánó suta munkáit jellemezte. A megtévesztően egyszerűnek látszó történetben egy koreai-amerikai özvegy apa (John Cho fegyelmezett és rokonszenves alakításában) eltűnt gimnazista lánya után kezd nyomozni. Informatikai szakemberként ügyesebben mozog az online platformokon, mint egy átlagos szülő, ám őt is sokkolja, hogy a lánya micsoda fragmentált, sokrétű identitást épített a közösségi médiában, ahol előbb osztotta meg az anyja halála felett érzett gyászát vadidegenekkel, mint saját apjával. A néző Daviddel együtt tárja fel a lány „második életét”, miközben egy elmulasztott Facetime-hívás, egy köldöknézős Tumblr-poszt is drámai funkciót kap (ennek csúcspontja a nyitójelenet, az anya elvesztését röpke percekben, tisztán digitális nyomokkal elmesélő, a Disney-féle Fel!-t idéző szekvencia). Chaganty végre a filmnyelvet is a tartalomhoz szabja: gyakran a platformok közti váltások ritmizálják a vágásokat, a feszültség az értesítésekből, azok elmulasztásából, régi üzenetek visszaolvasásából ered. A rendező újratrenírozza a néző tekintetét, hogy másképp olvassa a mindennapi életet bőven és szűretlenül átitató online kommunikáció lenyomatait. A mesterien felépített rejtély eredete és megoldása is az online térből ered, Chaganty tolmácsolásában a technológia végre nem valami sátáni varázslat, hanem az, ami: egy megkerülhetetlen tényező, ami átalakítja a rendőri munkát, a szülő-gyermek viszonyt, a barátságot.

Forgalmazza az Intercom

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.