Film

Keresés

Mikrofilm

Aneesh Chaganty thrillere leveti az összes technofób ballasztot, ami az amerikai fősodor az „internetet” magyarázni és ostorozni kívánó suta munkáit jellemezte. A megtévesztően egyszerűnek látszó történetben egy koreai-amerikai özvegy apa (John Cho fegyelmezett és rokonszenves alakításában) eltűnt gimnazista lánya után kezd nyomozni. Informatikai szakemberként ügyesebben mozog az online platformokon, mint egy átlagos szülő, ám őt is sokkolja, hogy a lánya micsoda fragmentált, sokrétű identitást épített a közösségi médiában, ahol előbb osztotta meg az anyja halála felett érzett gyászát vadidegenekkel, mint saját apjával. A néző Daviddel együtt tárja fel a lány „második életét”, miközben egy elmulasztott Facetime-hívás, egy köldöknézős Tumblr-poszt is drámai funkciót kap (ennek csúcspontja a nyitójelenet, az anya elvesztését röpke percekben, tisztán digitális nyomokkal elmesélő, a Disney-féle Fel!-t idéző szekvencia). Chaganty végre a filmnyelvet is a tartalomhoz szabja: gyakran a platformok közti váltások ritmizálják a vágásokat, a feszültség az értesítésekből, azok elmulasztásából, régi üzenetek visszaolvasásából ered. A rendező újratrenírozza a néző tekintetét, hogy másképp olvassa a mindennapi életet bőven és szűretlenül átitató online kommunikáció lenyomatait. A mesterien felépített rejtély eredete és megoldása is az online térből ered, Chaganty tolmácsolásában a technológia végre nem valami sátáni varázslat, hanem az, ami: egy megkerülhetetlen tényező, ami átalakítja a rendőri munkát, a szülő-gyermek viszonyt, a barátságot.

Forgalmazza az Intercom

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.