Film

Kishúgom esküvői

  • - kg -
  • 2020. július 4.

Mikrofilm

Britek menni esküvő Olaszba. Ha a kilencvenes években mennek, talán Hugh Grant is velük tart, ám fájdalom, Hugh rég kiöregedett az esküvői csetlés-botlásból, az új Hugh (Sam Claflin a becsületes neve) viszont sehogyan sem ér fel a nagy elődhöz: angolos zavara, ahogy a kívánt nő közelében mindig más szavak jönnek ki a száján, mint amelyek átsegítenék a csók előtti állapotból a csók utániba, távol esnek a granti idők hasonló helyzetgyakorlataitól. Úgy tűnik, negyed századnak kellett eltelnie, hogy igazán értékelni tudjuk azt a teljesítményt, amit e méltatlanul alulértékelt színész a 100 méteres brit rezerváltság és romantikus teszetoszaság versenyszámában felmutatott. Igaz, Grantet a legjobb brit vígjátéki erők segítették, hogy bevigye végül a döntő csókot, a Kishúgom esküvői azonban semmiképp sem nevezhető a brit romkom reneszánsz új kezdetének. Persze a péniszes vicceknek és a skót szoknyás-herevakarós poénoknak is van helyük a műfaji palettán, de a gyenge péniszviccekkel és skót szoknyás-herevakarós poénokkal azért jó vigyázni: sokszori elismételgetésük inkább elvesz a komikus hatásból, mintsem hozzáadna, egy idő után pedig kifejezetten gyűlöltté teheti az adott előadót. Érdekes jelenség viszont, hogy az esküvői bohózatdíszletek közé szorulva mivel szórakoztatják magukat a talán jobb sorsra érdemes színészek: a narrátor Judi Dench hangján beszél, a skót szoknyás fickó Ricky Gervais orgánumát utánozza. Közben bezárnak valakit a szekrénybe, más meg összekeni magát tortával – hát nem vicces, ahogy britek menni esküvő Olaszba? Hát, nem.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.