Torrentmozi

The Way Back

  • SzSz
  • 2020. július 4.

Mikrofilm

Kis csapat, kis pénz, nagy szív – aki látott már sportfilmet, tudja, hogyan folytatódik a kötelező kellékek listája. Ám mostanában egyre több film hozakodik elő azzal a dramaturgiai látszatmerészséggel, hogy a csapat végül nem nyer kupát, ám ami igazán lényeges (megváltás, megbecsülés stb.), azt hazaviszi.

Hogy a The Way Back is ebbe a kategóriába tartozik-e, azt nem áruljuk el, más meglepetést úgysem tartogat a mozi. A helyszín ezúttal Los Angeles egyik külvárosa, a sport a kosárlabda, az edző pedig Ben Affleck. Ő lenne hivatott valamiféle látottakon túli olvasatot is nyújtani: a való életben is alkoholproblémával, depresszióval és szerencsejáték-függőséggel küzd. Játéka a film legerősebb pontja: nincsenek nagy, látványos balhék, nem esik át részegen üvegasztalokon. Ehelyett munka után, a depresszió magányában csúsznak le a sörök, vagy épp a közeli kocsmában, ahol legalább a helyi erő örömmel fogadja – egyikük minden éjszaka becsületesen haza is szállítja a magatehetetlen férfit. Ezekből a jelenetekből is látszik, hogy a moziban ott egy független film a függőség és a depresszió pusztító erejéről. S nem is a sportfilmek kötelező sablonjai rontják el, hisz azok is meglepően visszafogottak. A baj az, hogy a The Way Back egyszerűen nem mer sem elég mély lenni, sem emelt hangon szólni – lapos marad. Pedig ha van rendező, aki tudja, hogyan lehet a maximumot kihozni a legócskább klisékből, az épp Gavin O’Connor. Ami azonban a Csoda a jégenben és a Warrior – A végső menetben csont nélkül bement, most lepattan a palánkról.

Magyar felirat: Hegeman (SubRip)

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."