Torrentmozi

The Way Back

  • SzSz
  • 2020. július 4.

Mikrofilm

Kis csapat, kis pénz, nagy szív – aki látott már sportfilmet, tudja, hogyan folytatódik a kötelező kellékek listája. Ám mostanában egyre több film hozakodik elő azzal a dramaturgiai látszatmerészséggel, hogy a csapat végül nem nyer kupát, ám ami igazán lényeges (megváltás, megbecsülés stb.), azt hazaviszi.

Hogy a The Way Back is ebbe a kategóriába tartozik-e, azt nem áruljuk el, más meglepetést úgysem tartogat a mozi. A helyszín ezúttal Los Angeles egyik külvárosa, a sport a kosárlabda, az edző pedig Ben Affleck. Ő lenne hivatott valamiféle látottakon túli olvasatot is nyújtani: a való életben is alkoholproblémával, depresszióval és szerencsejáték-függőséggel küzd. Játéka a film legerősebb pontja: nincsenek nagy, látványos balhék, nem esik át részegen üvegasztalokon. Ehelyett munka után, a depresszió magányában csúsznak le a sörök, vagy épp a közeli kocsmában, ahol legalább a helyi erő örömmel fogadja – egyikük minden éjszaka becsületesen haza is szállítja a magatehetetlen férfit. Ezekből a jelenetekből is látszik, hogy a moziban ott egy független film a függőség és a depresszió pusztító erejéről. S nem is a sportfilmek kötelező sablonjai rontják el, hisz azok is meglepően visszafogottak. A baj az, hogy a The Way Back egyszerűen nem mer sem elég mély lenni, sem emelt hangon szólni – lapos marad. Pedig ha van rendező, aki tudja, hogyan lehet a maximumot kihozni a legócskább klisékből, az épp Gavin O’Connor. Ami azonban a Csoda a jégenben és a Warrior – A végső menetben csont nélkül bement, most lepattan a palánkról.

Magyar felirat: Hegeman (SubRip)

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.