Kitiltották a Netflix filmjeit a cannes-i filmfesztiválról

  • narancs.hu
  • 2018. március 25.

Mikrofilm

A fesztivál szerint nem a film a lényeg, hanem a mozi.

Thierry Fremaux, a fesztivál főszervezője jelentette be, hogy a Netflix filmjei nem vehetnek részt a cannes-i filmfesztivál 2018-as versenyprogramjában.

„Tavaly, amikor beválogattuk az Okja és a The Meyerovitz Stories című filmeket, azt reméltük, hogy a Netflix ezeket beengedi majd a mozikba” – nyilatozta Fremaux. Nem így lett, a nézők először csak a szolgáltatón keresztül láthatták a filmeket.

Ezért több kritika is érte fesztivál szervezőit.

„A Netflix emberei szeretik a vörös szőnyeget és szeretnének jelen lenni a filmjeikkel, de meg kell érteniük, hogy ez a két üzleti modell összeegyeztethetetlen.”

Tavaly Fremaux még reménykedett, hogy a Netflix beengedi a mozikba sikerfilmjeit, de miután erre nem került sor, a fesztivál szervezőbizottsága megváltoztatta szabályait, és csak olyan filmek versenyezhetnek, amelyeket mozikban forgalmaznak Franciaországban.

A Netflix filmjei továbbra is jelen lehetnek a fesztiválon, de csak a versenyen kívüli vetítéseken.

A fesztivál május 8-án kezdődik.

(Vulture, 444.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.