Kizárták Návai Anikót a Golden Globe szavazói közül

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 25.

Mikrofilm

A szervezet magatartási kódexének megsértése miatt.

A Golden Globe-díj mögött álló szervezet magatartási kódexének megsértése miatt 3 szavazót zártak ki szavazói közül: Howaida Hamdyt, Munawar Hosaint és Návai Anikót.

Deadline úgy tudja, "a viselkedésükkel kapcsolatos panaszok miatt" vizsgálatot is folytattak.

Hosain és Návai évtizedek óta voltak a Hollywood Foreign Press Association tagjai, Hamdy pedig egyike volt annak a 21 embernek, akiket 2021-ben vettek fel a szavazótestület "diverzifikálására irányuló erőfeszítések" miatt.

A Deadline cikkéből az nem derült ki, milyen panaszok érkeztek Návai viselkedésével kapcsolatban. Az biztos, Návai Anikó volt az, aki 2021-ben egy plagizált Scarlett Johansson-interjút adott le sajátjaként, majd nem értette, mi a probléma. Később kiderült, hogy nem ez volt az első alkalom, mert készített már kamuinterjút Pierce Brosnannal is, amit Návai úgy állított be, mintha személyesen beszélgetett volna a színésszel, miközben az interjú lényegében Susan R. Nepales hollywoodi tudósító pár héttel korábban megjelent promóciós interjújának volt a magyar fordítása.

FRISSÍTÉS

Cikkünkkel kapcsolatban Návai Anikó az alábbi közlemény megjelentetését kérte. 

"BARÁTSÁGGAL VÁLIK EL A GOLDEN GLOBES/ELDRIDGE ÉS A 25 ÉVE SZAVAZÓ NÁVAI ANIKÓ

A DEADLINE-on korábban megjelent, hogy Návai Anikót, az HFPA veterán újságíróját etikai vétség miatt távolították el a Golden Globes/Eldridge cégtől.

A DEADLINE tájékoztatást kapott arról, hogy nem ez történt.

Návai Anikó és a Golden Globes/Eldridge barátsággal válik el egymástól, mert az újságírónő más irányú tevékenységre készül. Folytatja 45 éve tartó munkáját, mint független szórakoztatóipari újságíró, és konzultációs/Public Relations/eseményszervező céget nyit Los Angelesben és a hollywoodi filmesek körében népszerű Budapesten."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.