Le akarták húzni a Wednesday stábját, máshol készül a következő évad

  • narancs.hu
  • 2022. december 25.

Mikrofilm

A romániai forgatás során 3000 dollárért kaptak bérbe olyan kamerákat, amelyeket másutt 300-ért adnak. 

Várhatóan nem Romániában forgatják a Netflix sikeres sorozata, a Wednesday második évadát, mert a stáb azt tapasztalta, lépten-nyomon le akarják húzni őket – írja a román sajtóban megjelent történetek alapján a Transtelex.

A portál iparági pletykákat említ.

Ezek szerint Tim Burton csapata azzal szembesült a romániai helyszíneken zajló forgatások során, hogy a helyi cégektől folyamatosan túlárazott ajánlatokat kapott, amikor eszközöket bérelt. Kénytelenek voltak kifizetni a 3000 dollárt olyan kamerák bérléséért, amelyeket máshol 300 dollárért kaptak kölcsön.

Szintén a romániai forgatás ellen szól, hogy épp hatályon kívül van az a kerettörvény, amely lehetővé tette, hogy az országimázs erősítése szempontjából hasznos produkciók készítése támogatást kaphasson. Így pedig máshol kedvezőbb feltételek között folyhat a munka. A Transtelex úgy tudja, Tim Burton vagy Bulgáriában, vagy Magyarországon forgatna. 

A sorozat, amely egyébként nézettségi rekordokat döntött, erről szól:

 

 A nyolcrészes Wednesday első évadának jó néhány jelenetét Romániában vették fel. A történet fő helyszínét, a Nevermore akadémiát Bușteni-ben,  a Cantacuzino-kastélynál rendezték be, de forgattak a bukaresti Dinamo sportklub uszodájában, a műszaki egyetem egyik épületében és a fővárosi botanikus kert melegházában is. A román sajtóban az ügy kapcsán megszólalt Irina Margareta Nistor filmkritikus, akinek az a véleménye, hogy Románia nem használja ki jól a filmiparban rejlő lehetőségeket, illetve a meglévőeket elpuskázza. Szóba hozza, hogy a horvátországi Dubrovnik idegenforgalmának jót tett, hogy ott forgatták a Trónok harca című HBO-sorozat egyes jeleneteit.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.