Lenyomták végre az Avatart: megvan minden idők legnagyobb bevételű filmje

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 23.

Mikrofilm

Nagy meglepetés azért nem történt.

Soha nem kételkedett benne senki, hogy a Bosszúállók sikeres lesz a mozikban, egyedül az volt kérdés, hányadik lesz a filmtörténet legnagyobb blockbusterei között.

A minden idők egyik leghatalmasabb mozis vállalkozását lezáró Bosszúállók: Végjáték remekül startolt, már bemutatója előtt, majd azt követően is rekordokat döntögetett, és hosszú hetekig lehetetlen volt letaszítani a bevételi lista éléről.

Aztán megérkezett Keanu Reeves,

meg egy rakás nagyreményű nyári slágerfilm, a bevételek pedig csökkenni kezdtek – végül Vasember és társai megálltak 2 milliárd 750 milliónál, ami 38 millióval kevesebb, mint amit az Avatar összegyűjtött.Épp ezért a Disney úgy döntött, néhány alibi-extrával felturbózva újra csatába küldi a Bosszúállókat.

A Bosszúállók visszatérnek, hogy lenyomják az Avatart

A Pókember: Idegenben pedig július 2-án érkezik a mozikba. Az egy pillanatig sem volt kérdés, hogy minden idők egyik legnagyobb mozis vállalkozásának lezárása, a Bosszúállók: Végjáték siker lesz. Már bemutatója előtt rekordokat döntött; sokan rögtön Oscarról kezdtek suttogni; aki pedig spoilerezni mert, az az életével játszott.

Nem sokan hittek benne, hogy a csel működni fog, de végül a stúdiónak lett igaza: az újrajátszások szépen teljesítettek a moziban, a Disney pedig az idei Comic-Conon bejelentette, hogy ha egy hajszállal is, de sikerült lenyomniuk az Avatart a bevételeket tekintve, bár az inflációt nem számolva.

Mindez a film mozis karrierjét lezáró könyvelés után derült ki – vagyis tényleg minden centre szükség volt a rekorddöntéshez. Különösen jól teljesítettek a szuperhősök Kínában, az Egyesült Királyságban, Dél-Koreában, Brazíliában és Mexikóban.

Amerikában azonban Thor-ék nem tudták megdönteni a Star Wars: Az ébredő erő rekordját. Az Avatar–Bosszúállók csatának persze nem volt igazi tétje: mivel a Disney megvette a Fox stúdiót, immár az Avatar is hozzájuk tartozik – így minden idők 10 legnagyobb bevételű filmjéből hét is Miki egérék istállóját erősíti.

Miki egér felfalta a rókát, és egy igazi szörnyet teremtett

Március 20-án nyélbe ütötték minden idők legnagyobb szórakoztatóipari bizniszét. A Disney 71,3 milliárd dollárért felvásárolta a 21st Century Fox filmes és televíziós részlegét. A tranzakció értéke körülbelül a magyar GDP felének felel meg. Az így létrejött gigacég a mozibevételek akár 40 százalékát is megkaparinthatja.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.