Letiltaná a francia pap a róla szóló Ozon-filmet

  • Szabó Ádám
  • 2019. február 21.

Mikrofilm

A filmben megjelenő gyerekmolesztálás ügyét idén kezdik tárgyalni.

François Ozon legújabb filmje, a By the Grace of God (Grâce à Dieu) az idei Berlinalen mutatkozott be, ahol végül elnyerte a zsűri nagydíjának számító Ezüst Medvét is.

A mozi a közelmúlt egyik legnagyobb egyházi botrányát dolgozza fel: Bernard Peyrat katolikus pap a vádak szerint 1986 és 1991 között több mint 80 gyereket molesztált. Peyrat most igyekszik megakadályozni, hogy a fesztivál után a filmet bemutassák Franciaországban – azt szeretné elérni, hogy várják meg, amíg lezajlik a márciusban kezdődő tárgyalása.

„Ha meg akarod törni a csendet, mindig számítanod kell ellenállásra”

– nyilatkozta a hírre a rendező. Mint elmondta, filmje az áldozatokról szól, és bizonyított tények, az üggyel kapcsolatos dokumentumok alapján készült.

„Nem tudom, hogy a mozi meg tudja-e változtatni a világot – de képes vitát generálni” – tette hozzá.

Figyelmébe ajánljuk

Múzeum Hatvanpusztán

Egy-két ezer ember tüntetett Hatvanpusztán szombat délután. A rendszert biztosan nem döntik meg ezzel, de legalább szívtak egy kis friss levegőt. De mennyi legyen a belépő a jövőre megnyitó Korrupció Múzeumba?

Az Amerika–EU-vámalku tovább nyomhatja a magyar gazdaságot

Noha sikerült megfelezni az EU-t fenyegető amerikai vám mértékét, a 15 százalékos általános teher meglehetősen súlyos csapást mérhet az európai gazdaságokra, így a magyarra is. A magyar kormány szerint Orbán Viktor persze jobb megállapodást kötött volna, de a megegyezés az orosz gázimportra is hatással lehet. 

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak.