Torrentmozi

Love and Monsters

  • - kg -
  • 2020. november 26.

Mikrofilm

A „cipőt a cipőboltból” jellegű film­címadás egyik csúcspontja volt a Cowboyok és űrlények, de azért a Love and Monsters is ígéretes indulója a mezőnynek. És megvan az a nagy előnye a kissé karót nyelt előddel szemben, hogy humora is van, nem is kevés, noha hét évvel járunk a világ legelcsépeltebb szörnyfilmes fordulata, az emberiség majdnem teljes megsemmisülése után. Már a világvége felskiccelése is könnyed és szellemes: eddig gyerekjáték volt agyoncsapni a hangyát vagy megetetni az aranyhalat, de most az óriáshangyák és a földi fauna egyéb mutánsai lakmároznak belőlünk – ilyen körülmények között kell hősünknek egy kb. Budapest−Balatonfüred távolságot megtennie, hogy eljusson hét éve nem látott kamaszkori szerelméhez. De hol van már a kamaszkor és a boldog mutálás? Csak boldog mutánsok vannak és néha egy kis szerelmes üzenetváltás a rövidhullámokon. Máskülönben csak hullák és föld alatti bunkerek, ahol mindenki hallja, ha valakinek elhálnivalója akad. Hollywood olykor előveszi legjobb énjét plusz házi készítésű nyílpuskáit, és nem bonyolítja túl a dolgokat: egy kissé félénk fiatalember elindul a maga szörnyekkel kikövezett „így jöttem” történetében és… És az út felénél egy kutyába botlik. Ha van igazi érzelmi szál a történetben, akkor ez lesz az, de feltűnik Michael Rooker is, mint örök túlélő – ő az apapótlék az apokalipszisben. A Love and Monsters semmit és senkit nem akar megváltani, díjakra nem pályázik, és nyilván elpirulna (a mutáns filmek erre is képesek), ha a kispálya királyának neveznénk.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.