Tévésorozat

Lupin

Mikrofilm

George Kay sorozata olyan, mint egy sármos hagyma.

Már a felső rétege is érdemes a figyelmünkre (elegáns, stílusos heist­történet), de ahogy haladunk a kurta, ötrészes évadban, úgy mélyül és gazdagodik a cselekmény anélkül, hogy a könnyed struktúra elnehezülne és feleslegesen komorrá válna. A sorozat úgy idézi meg a francia ponyvairodalom kincsét, Maurice Leblanc Arsène Lupin-történeteit, hogy elengedi a frakkos-cilinderes korhűséget, és inkább napjainkhoz igazítja a mestertolvaj kalandjait. Lupin itt mítosz és inspiráció, aki képes arra, hogy generációkon és kultúrákon átívelve erőt és vigaszt adjon az arra fogékony fiataloknak.

Lupin modern megtestesítője és lelkes rajongója Assane Diop (Omar Sy), egy szenegáli bevándorló fia, aki kisfiúként veszíti el művelt és becsületes apját egy gazdag család árulása nyomán. Omar Sy a tőle megszokott meleg életörömmel és karizmával jeleníti meg Assane-t, aki leleményességét és az őt vonakodva fogadó francia társadalom rasszizmusát használva válik sikeres mestertolvajjá. Megállja a helyét egy gazdag, fehér gyerekek uralta elitiskolában, falja a francia kultúrát, ugyanakkor szenegáli háttere a társadalom informális, marginalizált rétegeibe is bejárást biztosít neki. A könnyed eleganciával felépített forgatókönyv azonban nem engedi, hogy a súlyosabb témák eluralják a történetet – végig inkább a humor és a kesernyés irónia dominál. A sorozat nem is tagadja, hogy át fog verni minket, de mi persze szeretni fogjuk. Olyan, mintha egy ügyes bűvészmutatványt néznénk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.