Tévésorozat

Lupin

Mikrofilm

George Kay sorozata olyan, mint egy sármos hagyma.

Már a felső rétege is érdemes a figyelmünkre (elegáns, stílusos heist­történet), de ahogy haladunk a kurta, ötrészes évadban, úgy mélyül és gazdagodik a cselekmény anélkül, hogy a könnyed struktúra elnehezülne és feleslegesen komorrá válna. A sorozat úgy idézi meg a francia ponyvairodalom kincsét, Maurice Leblanc Arsène Lupin-történeteit, hogy elengedi a frakkos-cilinderes korhűséget, és inkább napjainkhoz igazítja a mestertolvaj kalandjait. Lupin itt mítosz és inspiráció, aki képes arra, hogy generációkon és kultúrákon átívelve erőt és vigaszt adjon az arra fogékony fiataloknak.

Lupin modern megtestesítője és lelkes rajongója Assane Diop (Omar Sy), egy szenegáli bevándorló fia, aki kisfiúként veszíti el művelt és becsületes apját egy gazdag család árulása nyomán. Omar Sy a tőle megszokott meleg életörömmel és karizmával jeleníti meg Assane-t, aki leleményességét és az őt vonakodva fogadó francia társadalom rasszizmusát használva válik sikeres mestertolvajjá. Megállja a helyét egy gazdag, fehér gyerekek uralta elitiskolában, falja a francia kultúrát, ugyanakkor szenegáli háttere a társadalom informális, marginalizált rétegeibe is bejárást biztosít neki. A könnyed eleganciával felépített forgatókönyv azonban nem engedi, hogy a súlyosabb témák eluralják a történetet – végig inkább a humor és a kesernyés irónia dominál. A sorozat nem is tagadja, hogy át fog verni minket, de mi persze szeretni fogjuk. Olyan, mintha egy ügyes bűvészmutatványt néznénk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.