Magyar alkotó filmje is versenybe szállhat a Golden Globe-díjért

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 10.

Mikrofilm

Szabó Magda Pilátus című regényéből készült tévéfilm a legjobb idegen nyelvű filmek között versenyezhet.

Dombrovszky Linda Pilátus című filmjét beválogatták a legjobb idegennyelvű filmnek járó Golden Globe-díjért versenybe szálló alkotások közé, a Foreign Language Film Series 2021 elnevezésű programba – közölte a Nemzeti Filmintézet hétfőn az MTI-vel.

Mint írják, a Szabó Magda azonos című regényéből készült tévéfilm így jelölhető a legjobb idegen nyelvű filmnek járó 2021-es Golden Globe-díjra. A magyar film zártkörű online vetítése augusztus 22-én lesz a Hollywoodban dolgozó külföldi újságírók szervezetének (HFPA) tagjai számára, akik augusztus 29-én online beszélgetésen kérdezhetik a rendezőt.

A film magyarországi premierje a tervek szerint 2020. november 1-jén lesz a Duna TV-ben.
A Pilátus januárban Milánóban, a MIFF Awards-on a legjobb film díját nyerte el, emellett a legjobb rendező (Dombrovszky Linda), a legjobb női főszereplő (Hámori Ildikó), a legjobb operatőr (Hartung Dávid) és a legjobb vágó (Mezei Áron) díját is megkapta ugyanitt. A filmet jelölték a legjobb forgatókönyv díjára (Somogyi György és Szélesi Sándor), Györgyi Anna pedig a legjobb női főszereplő nomináltjai között volt. A Pilátus operatőrét, Hartung Dávidot nemrég díjazták a South East European Filmfesztiválon Los Angeles-ben.

Dombrovszky Linda filmje a napokban az Indianapolisi Nemzetközi Filmfesztiválon szerepel, novemberben pedig Dallasban és a 44. Sao Paolo-i Nemzetközi Filmfesztiválon versenyez.
A Pilátus a Cross Dot Film gyártásában készült Köves Ábel producer vezetésével a Magyar Média Mecenatúra program támogatásával.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.