Martin Scorsese végre megint gengszterfilmet készít, de a projekt egyre többe és többe kerül

  • Gera Márton
  • 2018. március 15.

Mikrofilm

A bűnözőket a filmvásznon is meg kell fizetni.

Már biztosan tudhatjuk, hogy melyik Martin Scorsese legdrágább filmje. A legfrissebb hírek szerint ugyanis a jelenleg is forgó mozija, a The Irishman büdzséje most éppen 175 millió dollárnál jár, és a gengszterfilm zenéje még el sem készült, így alighanem még többe fog kerülni a film. Csak összehasonlításképp: Scorsese legutóbbi filmje, a Némaság 46 millióba, míg a 2014-es A Wall Street farkasa is csupán 100 millió dollárba került.

false

 

Fotó: Facebook/The Irishman

A CGI-lehetőségeket is rendesen kiaknázó The Irishman eredetileg a Paramount berkeiben készült volna, ám a stúdió drágállotta a projekt költségeit, így végül a Netflix állt oda Scorsese mellé. A projekt elszálló költségvetéséről már az elmúlt hónapokban is többször lehetett olvasni: eredetileg csupán 100 millió dolláros költségvetésről volt szó, aztán ebből 125, végül pedig 140 millió dollár lett, ami most ismét emelkedett. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mire kell ennyi pénz, de a The Irishman láthatólag a hollywoodi szuperprodukciókkal szeretné felvenni a versenyt, függetlenül attól, hogy a Netflixre készül. A streaming szolgáltató pedig az utóbbi években igyekszik felvenni a versenyt a legnagyobb stúdiókkal: csak idén 8 milliárd dollárt terveznek elkölteni saját gyártású filmekre és sorozatokra.

Hogy a The Irishman visszahozza-e majd az árát, arra szinte lehetetlen válaszolni, és a nézettségi adatokat nem közlő Netflix sem valószínű, hogy részleteket osztana meg a film 2019-es premierje után. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a gengszterfilm valódi sztárparádéval igyekszik meggyőzni a nézőket: szerepel benne Robert De Niro, Al Pacino, Harvey Keitel és Joe Pesci is.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.