Mozit vásárolt Quentin Tarantino

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. július 6.

Mikrofilm

A Los Angeles-i Vistát vette meg, és röviden értekezett a mozizás jövőjéről is. 

Quentin Tarantino amerikai filmrendező bejelentette, hogy megvásárolta a Los Angeles-i Vista filmszínházat - számolt be a variety.com hollywoodi hírportál.

A Kill Bill és a Volt egyszer egy Hollywood rendezője egy podcastban beszélt a moziba járás jövőjéről. Úgy vélekedett, hogy néhány mozilánc, amelynek a koronavírus-járvány miatt be kellett zárnia, "meg is érdemelte".

Mint mondta, minden mozibezárás elszomorította, de vannak olyan moziláncok, amelyek szerinte már teljesen elveszik a mozizás élményét. Hozzátette: nem hisz benne, hogy egy mozinak olyannak kell lennie, mint az ember nappalijának.

A rendező szerint a "butikmozik" előtt viszont nagy jövő áll. Egyúttal közölte, hogy a megvásárolt Los Felizben lévő Vista a tervek szerint karácsonykor nyit majd ki.

Megjegyezte, hogy mikor másik mozija, a Los Angeles-i New Beverly két hete kinyitott, minden előadás teltházas volt.

Tarantino elmondta, hogy a Vistában nemcsak régebbi filmeket játszanak majd, hanem újakat is bemutatnak. Olyan lesz majd, mint egy "koronagyémánt" - ígérte.

A helyi történelmi nevezetességnek számító, egy vetítővásznas Vista mozi 1923-ban nyílt meg Los Angelesben. Eredetileg több mint nyolcszáz férőhelye volt, de később, hogy kényelmesebb legyen, nagyobb sortávolsággal négyszázra csökkentették a székek számát. A mozi több hollywoodi filmben is szerepelt, például a Tiszta románcban. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.