Film

Múlt karácsony

  • - kg -
  • 2019. december 14.

Mikrofilm

Hát nem cuki, ahogy Emilia Clarke karácsonyi manónak öltözve szezonális szörnyűségeket kínálgat egy karácsonyi szaküzletben? Hát nem édes, ahogy manóruhájából kibújva meghallgatásokra rohangál, mert dalból van a lelke, George
Michael-dalokból, de a szívével történt valami, ezért most ágyrajáró és fűvel-fával összefekszik, de régebben azért jó kislány volt. Mondtuk már, hogy miből van a lelke? De azt még nem mondtuk, hogy milyen együttérzés munkál e lélek mélyén az elesettek és bevándorlók iránt, hiszen a bájos manó is elesett és bevándorló – még gyermek volt, egy tiszta hang a jugo­szláv templomi kórusból, amikor a család Londonba menekült a háború elől. Nem csoda hát, hogy amikor felbuzog a buszon a Brexit keltette gyűlölet, ki kell állnia a megalázottak mellett. Az meg már tényleg a cukiság netovábbja, hogy miközben hull a hó és hózik, és a Covent Gardenben egymáshoz bújnak George Michael-dalokra a bohém hajléktalanok, feltűnik egy józan és megnyerő fiatalember, akinek józansága és megnyerő mivolta annyival az uniós átlag felett van, hogy az már gyanús. Egy kicsit tán sok ez együtt: a szeretet ünnepe és a kisebbségek szeretete, háborús traumák megfejelve a Karácsonyi énekkel és a Sztárom a párom híres parki padjával. Emma Thompsont mintha elhagyta volna messze földön híres jó ízlése – forgatókönyvíróként a nagy színésznő a brit romkomok harmadvonalába küzdötte le magát. A cukiság olyan mélységeibe, ahová még Hugh Grant sem merészkedett soha. Tényleg, hol bujkál Hugh, amikor ekkora szükség van rá?

Forgalmazza a UIP–Duna Film

 

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.