IV. Blue Danube Nemzetközi Filmfesztivál

Futó pillantások

Mikrofilm

39 ország, 77 film – az idén november 20. és 29. között rendezett fesztivál Oscar- és Európai Filmdíjra jelölt, Cannes-ban, Locarnóban, Annecy-ben és a Sundance filmfesztiválon is bemutatott és díjazott rövidfilmek válogatását mutatja be a budapesti és bécsi közönségnek.

Nehéz évet zár a filmipar, s a filmfesztiválok is megérzik, hogy kevesebb film készül, ennek ellenére a Blue Danube előzsűrijének volt miből válogatnia (egészen pontosan 87 ország 893 alkotásából). Az eredeti tervek szerint a díjazott rövidfilmeket a bécsi Collegium Hungaricumban és a budapesti Art+ Cinemában élőben is bemutatták volna, de a járvány sok más nemzetközi filmfesztiválhoz hasonlóan az online térbe kényszerítette a Blue Danube-ot is.

A rövidfilm önálló művészi forma, sajátos dramaturgiai szabályokkal és erősségekkel, a hagyományos gyártás és forgalmazás sokszor mégis melléktermékként, játékfilmes előgyakorlatként kezeli.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.