Összeállt a Friss Hús nemzetközi rövidfilmfesztivál magyar versenyprogramja

  • narancs.hu
  • 2020. február 20.

Mikrofilm

Nagy Zsolt, Keresztes Tamás és Jordán Adél is látható lesz egy-egy alkotásban.

Megvan a Friss Hús nemzetközi rövidfilmfesztivál teljes magyar versenyprogramja: idén 28 magyar film száll versenybe, köztük 12 női rendező alkotása.

A nyolcadik alkalommal megrendezendő fesztivált március 23. és 29. között tartják Budapesten a Toldi moziban.

Bartha Máté Szél viszi című diplomafilmje a Verzió fesztiválon a diák- és elsőfilmes versenyprogramban debütált, és lett a kategória legjobbja. Szőke Abigél az Akik maradtak című alkotás főszereplője két kisfilmben is látható lesz (Vakáció, Reggelim a vacsorád), de Gryllus Dorka, Nagy Zsolt, Keresztes Tamás, Jordán Adél, Trill Zsolt is feltűnik majd a vásznon. A Friss Húson korábban a legjobb színész díjával kitüntetett Vilmányi Benett a Szabadok című filmben szerepel.

Idén hat animációt láthat a közönség, köztük Andrasev Nadja Szimbiózis című alkotását. A rendező korábban A nyalintás nesze című filmmel versenyzett a Friss Húson, a Szimbiózis pedig olyan nemzetközi fesztiválokon szerepelt, mint a Slamdance, az SXSW vagy Annecy.

Mindezek mellett több alkotás került a versenyprogramba a magyarországi filmes oktatási intézményekből (Budapest Metropolitan Egyetem, ELTE, MOME, SZFE), valamint a Média Mecenatúra által támogatott filmekből.

A magyar versenyprogramban a legjobb magyar élő szereplős rövidfilm, a legjobb magyar animációs rövidfilm, a legígéretesebb 30 év alatti rendező, a legjobb színész és a legjobb színésznő díját ítélik oda, valamint több különdíjat is kiosztanak. A díjakat március 29-én adják át.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.