Pókember egymilliárd dolláros bevételnél tart

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. december 27.

Mikrofilm

Amióta tart a koronavírus-járvány, a Pókember: Nincs hazaút az első mozifilm, amelyre ilyen sokan jegyet váltottak.

A koronavírus-járvány kezdete óta bemutatott filmek közül elsőként a Pókember: Nincs hazaút ért globális bevétele lépte át az egymilliárd dollárt.

Az amerikai és kanadai mozik jegyeladásából 467 millió dolláros bevétel folyt be, további 587,1 millió dollár értékben külföldön váltottak jegyet a Marvel és a Sony szuperhősös filmjére, így a bevétel elérte az 1,054 milliárd dollárt. Milliárdos bevételt legutóbb a Star Wars: Skywalker kora hozott 2019-ben.

A Pókember-trilógia harmadik része 12 nap alatt lépte át az egymilliárd dolláros küszöböt, a harmadik legrövidebb idő alatt a Bosszúállók: Végjáték és a Bosszúállók: Végtelen háború után, holtversenyben a 2015-ös Star Wars: Az ébredő Erővel, ráadásul a napjaink legnagyobb mozipiacának számító Kína nélkül.

A Pókember: Nincs hazaút forgalmazásának második hetében, a karácsonyi hétvége erős versenyében is 81 milliós dolláros jegyárbevételt hozott az észak-amerikai piacon.

Az eltelt két pandémiás évben eddig a Nincs idő meghalni című James Bond-film vezette a globális bevételi listát 774 millió dollárral.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."