Pókember egymilliárd dolláros bevételnél tart

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. december 27.

Mikrofilm

Amióta tart a koronavírus-járvány, a Pókember: Nincs hazaút az első mozifilm, amelyre ilyen sokan jegyet váltottak.

A koronavírus-járvány kezdete óta bemutatott filmek közül elsőként a Pókember: Nincs hazaút ért globális bevétele lépte át az egymilliárd dollárt.

Az amerikai és kanadai mozik jegyeladásából 467 millió dolláros bevétel folyt be, további 587,1 millió dollár értékben külföldön váltottak jegyet a Marvel és a Sony szuperhősös filmjére, így a bevétel elérte az 1,054 milliárd dollárt. Milliárdos bevételt legutóbb a Star Wars: Skywalker kora hozott 2019-ben.

A Pókember-trilógia harmadik része 12 nap alatt lépte át az egymilliárd dolláros küszöböt, a harmadik legrövidebb idő alatt a Bosszúállók: Végjáték és a Bosszúállók: Végtelen háború után, holtversenyben a 2015-ös Star Wars: Az ébredő Erővel, ráadásul a napjaink legnagyobb mozipiacának számító Kína nélkül.

A Pókember: Nincs hazaút forgalmazásának második hetében, a karácsonyi hétvége erős versenyében is 81 milliós dolláros jegyárbevételt hozott az észak-amerikai piacon.

Az eltelt két pandémiás évben eddig a Nincs idő meghalni című James Bond-film vezette a globális bevételi listát 774 millió dollárral.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”