Post Mortem, Hasadék: két magyar filmet díjaztak Pármában

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 26.

Mikrofilm

A legjobb film és a legjobb forgatókönyv díját is magyar alkotás hozta el.

 

 Bergendy Péter Post Mortem című alkotása a legjobb film díját, Krasznahorkai Balázs Hasadék című filmje a legjobb forgatókönyvnek járó elismerést kapta a hétvégén a pármai nemzetközi filmfesztiválon – tájékoztatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) vasárnap az MTI-t.

Az olaszországi Pármában 9. alkalommal megrendezett nemzetközi filmfesztivál a díjazottak bejelentésével zárult a hétvégén.

Bergendy Péter legutóbbi rendezése, a legjobb film díjával kitüntetett Post Mortem különleges hangulatú alkotás, amely az első világháborút követő spanyolnáthajárvány alatt játszódik, Klem Viktor főszereplésével készült.

A „borzongató kísértetfilm” tavaly október óta járja a fesztiválokat: Olaszországban, Portugáliában és Spanyolországban is több díjat nyert a legnépszerűbb zsánerfilmmustrákon. Nyáron az első Magyar Mozgókép Díjak zsűrije a legtöbb kategóriában – operatőr, vágó, látvány, maszk – a Post Mortem alkotóit díjazta.

Magyarországon október 28-tól vetítik a Post Mortemet, amely a Szupermodern Stúdió gyártásában készült, producere Lajos Tamás és Köves Ábel.

Krasznahorkai Balázs első mozifilmrendezése, a Hasadék – amely Olaszországban a legjobb forgatókönyvnek járó díjat kapta – magashegyi tájakon játszódik, és a balladák hangulatát idézi meg. A rendező Lengyel Balázzsal és Lovas Balázzsal közösen írta a forgatókönyvét.

A Molnár Levente és Babai Dénes főszereplésével készült Hasadék nyáron elnyerte a legjobb mozifilmnek járó Magyar Mozgókép Díjat. Molnár Leventét a filmben nyújtott alakításáért a legjobb színész díjával tüntették ki nemrég a Cinefantasy filmfesztiválon Brazíliában.

A Hasadék az AGA Media és a Pipacs Film gyártásában készült, producere Szántó Gábor és Reich Péter. A filmet szeptember óta vetítik a magyar mozik.

A leadkép a Post mortemből való

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Két tüntetés Magyarországon

Internetes tartalomgyártók egy csoportja szervezett tüntetést két héttel ezelőtt pénteken a Hősök terére. A rendezvényen nagyszámú érdeklődő, úgymond tüntető jelent meg, egyes becslések szerint 50 ezren voltak, mások 150 ezresre saccolták a tömeget, nem tudjuk pontosan, a számláló a mai napig pörög, s nem is fogja abbahagyni, míg egy új követőt, feliratkozót is fial. Tény viszont, ami tény, az utóbbi évek legnépesebb tiltakozó megmozdulásáról van szó.

Te(l)jes kanna

A múlt évadban egy szombathelyi előadás, a Horváth Csaba rendezte Kivilágos kivirradtig nyerte el a legjobb előadás és a legjobb rendezés díját a Színházi Kritikusok Céhétől.

Olvasó kerestetik

Miközben tudjuk, milyen nehézségekkel küzdenek mind a független, mind a kőszínházi társulatok, talán nem az a színházi szféra legnagyobb kérdése, hogy olvasnak-e még az emberek leírt drámaszövegeket.

„Mintha a saját családjukról szólna”

Alföldi Róbert rendezésében mutatták be ősszel a Radnóti Színházban a 3tél című darabját, amelyet korábban London és Zágráb mellett Tokióban is nagy sikerrel játszottak. A szerzővel történelem és politika összefüggéseiről, személyes kötődésről és az állandó kívülállóság érzéséről is beszélgettünk.

Mindent a szemnek

Védi-e szerzői jog a látványtervezőket? A törvény betűje szerint akár védhetné, de a gyakorlatban ezt nehéz érvényesíteni, és jogdíjra csak nagyon ritkán tarthatnak számot a díszlet- és jelmeztervezők. Két szakmabelivel, Nagy Fruzsinával és Egyed Zoltánnal beszéltünk a kérdésről.

„Valami furcsa kereszt”

Júliustól Csató Kata lesz a szombathelyi Mesebolt Bábszínház igazgatója. Az eddig szabadúszóként dolgozó alkotót a ma kivételszámba menő, szakmai szempontokon alapuló pályázat mellett a tervei­ről és arról is kérdeztük, miért távolodott el a Freeszfétől.