Post Mortem, Hasadék: két magyar filmet díjaztak Pármában

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 26.

Mikrofilm

A legjobb film és a legjobb forgatókönyv díját is magyar alkotás hozta el.

 

 Bergendy Péter Post Mortem című alkotása a legjobb film díját, Krasznahorkai Balázs Hasadék című filmje a legjobb forgatókönyvnek járó elismerést kapta a hétvégén a pármai nemzetközi filmfesztiválon – tájékoztatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) vasárnap az MTI-t.

Az olaszországi Pármában 9. alkalommal megrendezett nemzetközi filmfesztivál a díjazottak bejelentésével zárult a hétvégén.

Bergendy Péter legutóbbi rendezése, a legjobb film díjával kitüntetett Post Mortem különleges hangulatú alkotás, amely az első világháborút követő spanyolnáthajárvány alatt játszódik, Klem Viktor főszereplésével készült.

A „borzongató kísértetfilm” tavaly október óta járja a fesztiválokat: Olaszországban, Portugáliában és Spanyolországban is több díjat nyert a legnépszerűbb zsánerfilmmustrákon. Nyáron az első Magyar Mozgókép Díjak zsűrije a legtöbb kategóriában – operatőr, vágó, látvány, maszk – a Post Mortem alkotóit díjazta.

Magyarországon október 28-tól vetítik a Post Mortemet, amely a Szupermodern Stúdió gyártásában készült, producere Lajos Tamás és Köves Ábel.

Krasznahorkai Balázs első mozifilmrendezése, a Hasadék – amely Olaszországban a legjobb forgatókönyvnek járó díjat kapta – magashegyi tájakon játszódik, és a balladák hangulatát idézi meg. A rendező Lengyel Balázzsal és Lovas Balázzsal közösen írta a forgatókönyvét.

A Molnár Levente és Babai Dénes főszereplésével készült Hasadék nyáron elnyerte a legjobb mozifilmnek járó Magyar Mozgókép Díjat. Molnár Leventét a filmben nyújtott alakításáért a legjobb színész díjával tüntették ki nemrég a Cinefantasy filmfesztiválon Brazíliában.

A Hasadék az AGA Media és a Pipacs Film gyártásában készült, producere Szántó Gábor és Reich Péter. A filmet szeptember óta vetítik a magyar mozik.

A leadkép a Post mortemből való

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.