Guillermo del Toro 16 évet vesztegetett el meg nem valósuló forgatókönyvekkel

Mikrofilm

Ment a kukába A Monte Cristo grófja és A fantasztikus utazás.

Guillermo del Toro a 2017-es A víz érintésével felért a csúcsra. Nemcsak nyert két Oscart, de Hollywood egyik legfelkapottabb rendezőjévé is vált, akivel akkor is igyekeznek promózni egy filmet, ha csak producerként adta hozzá a nevét. A hájpnak köszönhetően végre megvalósíthatta régóta dédelgetett Pinokkió-filmjét is. Ez azonban csak egy abból a rakás forgatókönyvből, ami évekig hevert használatlanul a fiókjában.

Hiába kötődtek Oscarja előtt olyan kultfilmek a nevéhez, mint az Ördöggerinc vagy A faun labirintusa, del Toro rendszeresen falakba ütközött, amikor meg akarta valósítani egy-egy ötletét. Emlékszik például valaki Eddie Murphy 2003-as Elvarázsolt kastélyára? 2010-ben vetődött fel az ötlet, hogy a mérsékelt sikerű szellemes komédiát remakeljék, és hát ki illett volna jobban a projekthez, mint az ijesztő filmjeiről és gótikus vizualitásáról híres del Toro? A filmből azonban ebben a formában nem lett semmi – a Disney úgy döntött, hogy más irányba megy el, így megbízták a rendezéssel a Dear White People című sorozat alkotóját, Justin Simient, a főszerepekre pedig olyan, inkább komédiáikról ismert színészeket kértek fel, mint Owen Wilson, LaKeith Stanfield és Tiffany Haddish.

Egy rajongója kérdésére del Toro összeszámolta és Twitteren közzétette, hány hasonló, kudarcba fulladt filmen dolgozott már.

„Számításom szerint 33 játékfilm forgatókönyvének megírásában vettem részt. 2-3 darabot mások valósítottak meg, 11-et én (köztük a jelenleg is készülő Pinokkiót), szóval nagyjából 20 könyv nem készült el.

Mindegyik 6-10 hónap munkámba került, így nagyjából 16 évem ment rájuk.

Csak tapasztalat és készségfejlesztés”

- írta a rendező.

A meg nem valósult filmek között a már említett Elvarázsolt kastélyon kívül olyan projektek vannak, mint a Justice League Dark, a The Witches, a Szépség és a szörnyeteg, az At The Mountains of Madness, A fantasztikus utazás, a Monte Cristo grófja, a Mephisto’s Bridge, a Tűzgyűrű 2, a Superstitious, a Nightmare Alley, Az eltemetett óriás, a The Coffin, a Drood, a Mark Frosttal közösen jegyzett List of 7, és egy név nélküli, titkos film is. Ezek közül A szépség és a szörnyeteg ugyan megvalósult, ám nem del Toro elképzelése szerint, csak úgy, mint a Tűzgyűrű 2, amelyet producerként jegyzett.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.