Sándor Pál kiakadt a kritikusokra

  • 2020. március 9.

Mikrofilm

Szabó István új filmjének producere szerint filmkritikát normális ember nem olvas.

"Nem érdekel engem, hogy írástudatlan emberek miket firkálnak. Egyszerűen nem kívánok számomra bokáig érő emberek gondolataira reagálni" – fejtette ki Sándor Pál, Szabó István új, Zárójelentés című filmjének a producere.

A kórházbezárás okán nyugalmazott orvosról szóló történetet már közel húszezren látták. A film megosztotta a kritikusokat: erről (is) és a hatalomról, a jelenlegi politikai helyzetre való reflektálásról próbálta kérdezni a Hírklikk.hu Sándor Pált.

Arra, hogy mit gondol a kritikákról, vagy arról, hogy például az Élet és Irodalom is kritikusan állt a filmhez, Sándor Pál kifejtette: filmkritikát szerinte normális ember nem olvas, és nem is hajlandó reagálni ezekre, mert nem érdekli.

A film egy váratlanul nyugdíjazott orvosról és a magyar közéleti viszonyokról szól, Sándor Pál azonban felháborító belemagyarázásnak tartja azt, hogy a film kritikus lenne a hatalommal. A film aktuális és politikai vonatkozásaira kíváncsi kérdéseket is elutasította, és elmondta azt is, hogy ő filmesnek tartja magát, akinek nem arról szól az élete, hogy a közéletről beszélgessen.

Azt is elmondta, hogy sokan látták a filmet, és a tapasztalatai szerint szerették is a nézők: "Megérintette őket a történet, átélhetőnek tartják, s ráismertek saját mai hétköznapjaikra. Hitelesek a szereplők."

Megjelent az Oscar-díjas Szabó István új filmjének előzetese

A Zárójelentésben Klaus Maria Brandauer mellett szerepel Stohl András, Kerekes Éva, Udvaros Dorottya és Bálint András. Hosszú idő után új nagyjátékfilmmel jelentkezik az Oscar- és Golden Globe-díjas, 81 éves Szabó István. A Zárójelentés főhőse Stephanus professzor (Klaus Maria Brandauer), az elismert kardiológus, akit váratlanul nyugdíjaznak.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.