Shelley Duvall 20 év után ismét filmben szerepel

  • narancs.hu
  • 2022. november 4.

Mikrofilm

A Ragyogás sztárja 2002-ben vonult vissza, egy független horror kedvéért most visszatér.

Scott Goldberg rendezőként 17 projektet jegyez, melyek többsége rövid- és dokumentumfilm. Valószínűleg most készülő munkája se keltene nagy feltűnést, a The Forest Hills című horrorjához azonban sikerült egy igazi legendát szerződtetnie:

az egyik szerepet ugyanis Shelley Duvall alakítja majd.

A film egy férfiről szól, aki épp az erdőben túrázik, amikor fejsérülést szenved, ettől pedig rémálomszerű víziók kezdik kínozni. A főhőst Chiko Mendez játssza, Duvall pedig az anyja szerepében tűnik majd fel. Az eszét vesztő főszereplő látomásában ugyanis szülője is felbukkan.

Duvall legismertebb szerepét talán a Ragyogásban játszotta Wendy Torrance-ként. Emellett feltűnt a McCabe és Mrs. Millerben, az Annie Hallban, a Popeye-ben és az Időbanditákban. Kétszer jelölték Emmyre különböző animációs és gyerekműsoraiért. A filmezéstől 2002-ben vonult vissza, a Manna from Heaven című komédia óta nem is szerepelt semmiben. 2016-ban azonban azzal került a hírekbe, hogy interjút adott az egyébként is rengeteget kritizált Dr. Phil című talkshowban. Az adásban olyan zavartnak tűnt, hogy sokan attól tartottak, mentális betegségben szenved, a műsor alkotói pedig kihasználták ezt. Tavaly a The Hollywood Reporterben jelent meg a színésznőről egy portré, ami már sokkal szebb és összeszedettebb képet festett róla.

Kérdés, a nem túl ismert rendezőnek mivel sikerült rávennie a színésznőt a visszatérésre. Csak reménykedhetünk benne, hogy Dr. Philtől eltérően nem igyekszik majd kihasználni Duvall állapotát. Az mindenesetre beszédes, hogy a film további szerepeiben olyan, egykor ugyancsak szebb napokat látott színészek bukkannak majd fel, mint Edward Furlong (Terminátor 2. – Az ítélet napja; Amerikai história X) és Dee Wallace (E.T., a földönkívüli; Cujo).

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.