Film

Someone Great

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 5.

Mikrofilm

Hol vannak már azok az idők, amikor a romantikus vígjátékok hősnői tétlenül vártak a nagy Ő-re, hogy aztán a frissen talált szerelem másfél órán belül házasságban kulmináljon! Napjaink romkomüdvöskéi Meg Ryan vagy Katherine Heigl bohózataiban maximum egy vicces mellékszerepet vihettek volna: nagyszájúak, szókimondóak és nagyon is készek a tettek mezejére lépni, ha kell nekik a kiválasztott pasi – vagy éppen csaj.

Itt egyikük egy kilencéves kapcsolat végét siratja, a másik unalmas barátja elől menekülne, a harmadik még nem áll készen az elköteleződésre. Minderre egyedül a gátlástalan bulizás jelenthet megoldást – legalábbis hőseink egy rövidke közjáték után ide lyukadnak ki. Hamar rá kell azonban jönniük, hogy közelebb állnak a harmadik, mint a második x-hez, így bármilyen szórakoztató torokhangon azt ordítani, hogy tequila, nem biztos, hogy ez a leghelyesebb válasz az élet nagy kérdéseire.

A film végig az idegesítő és szórakoztató határmezsgyéjén táncol, szereposztásában viszont van annyi kraft, hogy átsegítse a nézőt a legerőltetettebb jeleneteken is.
A főhősök ugyanis minden létező filmes közhelyet végigzongoráznak, mire kilyukadnak oda, ahova minden, kapunyitási pánikkal és a húszasok életfájdalmával foglalkozó vígjáték ki szokott. Legeredetibb mindvégig a Szeplőtlen Jane című szappanoperával befutott Gina Rodriguez: összetört szívű naivából úgy válik öntudatos nővé, hogy el is hisszük neki. Ráadásul sztorijának tanulsága is könnyen emészthető: a felnövés és a szakítás is félelmetesnek tűnik, de egyik sem jelenti a világ végét.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk