Ted Turner amerikai médiamágnásra valószínűleg örökre úgy emlékszik majd az utókor mint az első 24 órás hírcsatorna, a CNN megalapítójára, pedig a filmtörténetben is jelentékeny nyomot hagyott: ő vezette például azt a 80-as években indult mozgalmat, melynek célja a klasszikus fekete-fehér mozik kiszínezése volt. Bár ez a filmesek és hithű filmrajongók szerint is szentségtörésnek számított, Turner nem kis pénzt kaszált vele, miután a filmek színes változatának jogai már hozzá tartoztak.
Kiszínezte többek között a Casablancát, a King Kongot és a Philadelphiai történetet – majd 1986-ban megszerezte az Aranypolgár videós jogait és három évvel később bejelentette, hogy ezt is színessé varázsolja. Maga Welles 1985-ben meghalt, de a hír az örököseit és a Rendezők Céhének tagjait is kiborította, utóbbiak perrel fenyegetőztek, a legenda szerint pedig Welles még a halála előtt azt mondta egy másik rendezőnek: „Ne hagyd, hogy Ted Turner eltorzítsa a filmem a színes krétáival!” Végül az Aranypolgár megmenekült, miután kiderült, hogy Welles szerződésben rögzítette az RKO stúdióval, hogy teljes kreatív kontrollt gyakorolhat első hollywoodi filmje felett, az irat pedig azt is kikötötte, hogy az egy fekete-fehér film. Turnerék viszont titokban már elkezdték az Aranypolgár színezését, melyből egy jelenet fenn is maradt.
A színezős trend szerencsére hamar elhalt, Turner pedig alkotott egy ennél is maradandóbb dolgot: 1994-ben létrehozta a Turner Classic Movies (TCM) csatornát, mely klasszikus hollywoodi filmekre specializálódott. Az évek alatt a TCM archívuma folyamatosan növekedett és szép lassan az egyik legnagyobb filmes kincsesbányává vált, ahol egykori sikerek mellett kevésvé ismert gyöngyszemek és elfeledett remekművek is megtalálhatóak – egyfajta filmmúzeumként működik, amely egyre több rajongót szerzett magának. Filmszeretők új generációinak mutatta be például a westernt, a screwballt vagy épp a film noirt, vagyis azokat a műfajokat, amelyek egykor uralkodónak számítottak, ma azonban a kérpegényfilmek árnyékában a TCM-hez hasonló értékőrző csatornák védőszárnyai alá szorultak.
A napokban azonban ez is veszélybe került. Az adó tulajdonosa ugyanis az a Warner Bros., amely a Discoveryvel való egyesülése óta folyamatos válságmenedzselésben és költségcsökkentésben van: megszüntették az HBO Maxot, amit hamarosan itthon is a Max vált majd fel; egy rakás tartalmat, így a magyar A besúgót is törölték a platformról; elkaszálták a már leforgatott Batgirl-filmet és a Scooby-Doo animációt is, amit a készítőkkel azért még befejeztettek. Az új fejes, David Zaslav pedig kiadta az ukázt: az új irányt a folytatások és franchise-ok jelentik.
Ilyen irányelvek mellett nem is tűnik furcsának, hogy a cégnek már egyáltalán nem fontosak a régi klasszikus filmjei: a Maxról elkezdtek eltünedezni a TCM mozijai, Zaslav pedig további költségcsökkentés címén bejelentette, hogy a TCM több munkatársától is megválnak, köztük a csatornát 25 éve vezető Pola Changnontól, a TCM Filmfesztivált szervező Genevieve McGillicuddytól és a csatorna felbecsülhetetlen értékű filmarchívumának számtalan kurátorától.
Mindez óriási felháborodást váltott ki és egyesítette korunk három legnagyobb amerikai rendezőjét: Steven Spielberg, Martin Scorsese és Paul Thomas Anderson egy vészhívást kezdeményeztek Zaslavval, hogy megmentsék a csatornát. Scorsese a pletykák szerint a TCM egyik leghűségesebb nézője, az adó ugyanis szinte folyamatosan megy nála a háttérben, miközben filmjeit vágja. Spielberg ugyancsak a hívek közé tartozik, rengeteg időt és energiát áldozott már a csatornának, amelynek több dokumentumfilmjében is feltűnt, Paul Thomas Anderson pedig ugyancsak a klasszikusok védelmezőjének számít.
„Fő célunk, hogy biztosítsuk, a TCM műsortervezése érintetlen és védett marad. Az eddig folytatott beszélgetés megnyugtató és bátorító volt, mi pedig elkötelezettek vagyunk amellett, hogy együtt dolgozva biztosíthassuk a folytatást annak a kulturális próbakőnek, amelyet mind olyan sokra tartunk” – írta a rendező-trió közleményében.
A hírek szerint Spielberg, Scorsese és Anderson fizetés nélküli pozíciókat vállaltak a TCM-nél, hogy segítsék a csatorna munkáját és fennmaradását: nemcsak tanácsokat adnak a műsortervvel kapcsolatban, de beszélgetéseket, programokat is szerveznek az adónak. Habár a TCM ezzel nemcsak remek reklámot, de a világ talán legjobb szakértőit is megkapta, az semmiképp sem jó hír, hogy egyedül Spielbergék személyes közbejárásával sikerült megmenteni a csatornát – ez is azt mutatja ugyanis, hogy ma már egy sokadik spinoff és folytatás sokkal többet ér a stúdiófejeseknek, mint a korábbi értékeik megóvása.