Film

Szerelem második látásra

  • 2019. augusztus 18.

Mikrofilm

A siker nagyképűvé teszi azt, akiben nincs alázat. A szerelem csak akkor tartós, ha újra és újra felfrissítik a közös élmények. Az ember csak azt becsüli igazán, amit már elveszített. Magazin, szerelmes regény, romkom nem lehet meg e veretes igazságok nélkül. Az már problematikusabb, ha az ehhez hasonló, olcsó bölcsességek százezredszeri közlésére oly alkalmatos romantikus zsánerre rá van eresztve egy másik, egészen másféle közhelyek pufogtatására kitalált zsáner, az időugrásos. Az, amelyikben a hős egyszer csak megfiatalodik (vagy megöregszik), összekeverednek az idősíkok, és akkor jól kijavítja az életét megrontó hibá(ka)t, vagy el sem követi az(oka)t. A két műfaj ezúttal nem bír keveredni: ami nagy nehezen kisülne az egyikből, azt mindjárt agyoncsapja a másik.

Itt egy, a saját infantilis fantasy-könyveinek sikerétől elseggfejesedett celeb vész össze elhanyagolt feleségével, részegedik le, majd ébred arra, hogy se nem celeb többé, se nem házas, se nem gazdag – csak seggfej. De az végül elmúlik (erről szól a film), amint újra megharcol elveszített szerelméért abban a párhuzamos univerzumban, amelyben a férfi a senki, s a nő bontakoztatja ki művészi képességeit. Amilyen fogpiszkáló egyszerűségű az ún. üzenet, olyan nyakatekert, fölösleges fordulatokban bővelkedő, túlbonyolított annak kibontása. Pedig a szereplők között van kémia, a filmben vannak jó pillanatok, szellemes és mulatságos jelenetek. Ha az író-rendező, Hugo Gélin (Derült égből apu) nem erőltetné szerencsesütibe való okosságait, még szórakoztató is lehetne.

Forgalmazza a Hungaricom

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.