Film

Szerelem második látásra

  • 2019. augusztus 18.

Mikrofilm

A siker nagyképűvé teszi azt, akiben nincs alázat. A szerelem csak akkor tartós, ha újra és újra felfrissítik a közös élmények. Az ember csak azt becsüli igazán, amit már elveszített. Magazin, szerelmes regény, romkom nem lehet meg e veretes igazságok nélkül. Az már problematikusabb, ha az ehhez hasonló, olcsó bölcsességek százezredszeri közlésére oly alkalmatos romantikus zsánerre rá van eresztve egy másik, egészen másféle közhelyek pufogtatására kitalált zsáner, az időugrásos. Az, amelyikben a hős egyszer csak megfiatalodik (vagy megöregszik), összekeverednek az idősíkok, és akkor jól kijavítja az életét megrontó hibá(ka)t, vagy el sem követi az(oka)t. A két műfaj ezúttal nem bír keveredni: ami nagy nehezen kisülne az egyikből, azt mindjárt agyoncsapja a másik.

Itt egy, a saját infantilis fantasy-könyveinek sikerétől elseggfejesedett celeb vész össze elhanyagolt feleségével, részegedik le, majd ébred arra, hogy se nem celeb többé, se nem házas, se nem gazdag – csak seggfej. De az végül elmúlik (erről szól a film), amint újra megharcol elveszített szerelméért abban a párhuzamos univerzumban, amelyben a férfi a senki, s a nő bontakoztatja ki művészi képességeit. Amilyen fogpiszkáló egyszerűségű az ún. üzenet, olyan nyakatekert, fölösleges fordulatokban bővelkedő, túlbonyolított annak kibontása. Pedig a szereplők között van kémia, a filmben vannak jó pillanatok, szellemes és mulatságos jelenetek. Ha az író-rendező, Hugo Gélin (Derült égből apu) nem erőltetné szerencsesütibe való okosságait, még szórakoztató is lehetne.

Forgalmazza a Hungaricom

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.