tévétorrent

The Mandalorian

Mikrofilm

A Star Wars-sagára sokszor utalnak űrwesternként, bár egy-két sivatagi közegben játszódó jeleneten és néhány notórius antihős figurán kívül nem fűzi sok szál a filmeket a zsánerhez. Ha valahová biggyeszteni akarjuk az űrwestern címkét, akkor jobb helye lesz Jon Favreau The Mandalorian című sorozatán. Nem véletlen, hogy a Disney is őt akarta, hiszen a Marvel univerzumban már többször bizonyította, hogy jó érzéke van a könnyedség, a dráma és az akció kényes egyensúlyának megtartásához. Magabiztosan kezeli a western műfaj alapvető összetevőit és érzékeli a határait is (tudja, hogy meddig lehet hajlítani, hogy még westernnek tűnjön). Hősünk egy magányos, névtelen és arctalan mandalori fejvadász (a saját jogukon már kultikussá vált Star Wars-mellékszereplők, Jango és Boba Fett honfitársa), aki megbízás után kutatva rója a Birodalom bukása után törvénytelenségbe és gazdasági válságba süllyedt határvidéket. Épp annyira ambivalens morálisan, hogy izgalmas maradjon, de hamar kiderül, hogy a szíve is a helyén van, amikor megment egy titokzatos gyermeket. A sorozat az ő kalandjainak lazán összefűzött krónikája, mindig változó helyszínekkel és pár vonással is plasztikusan megrajzolt mellékszereplőkkel (a bujkáló náciként, náci „aranyon” üldögélő Werner Herzog meghökkentő és rendkívül szórakoztató) – a nézőnek még a szűk negyven percben is elegendő tere adódik bebarangolni a sokszínű SW-univerzumot. S az első néhány epizód után pedig mindenképpen felébred bennünk a vágy, hogy tovább bolyongjunk a határvidék mélyén.

Magyar felirat: feliratok.info projekt

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.