Film

The Prom

A végzős bál

  • 2021. január 6.

Mikrofilm

Egy musical bemutatója után a két fő Broadway-sztár saját kiválóságától eltelten nyilatkozik, hogy az ők jelentős, tömegekre gyakorolt befolyásuk mennyire nagy felelősséget ró rájuk, ezért a hozzájuk hasonló kiemelkedő tehetségű és ezért méltán népszerű celebeknek kötelességük kiállni a… miért is? Igen, a jogokért, na.

Az önhozsánnába azonban belerondít a kíméletlen kritika, a bukott darabot haladéktalanul leveszik a műsorról, a kínos fiaskónak anyagi következményei is vannak. Mit lehet ilyenkor tenni? Hát kiállni a jogokért! Gyorsan, gyorsan, hol itt egy jog, amiért ki lehet állni – bele a mindennél fontosabb reflektorfénybe? Hah, egy indianai kisvárosban a büdös bunkó vidékiek nem engedik be az érettségi bálra a leszbikus végzőst, csak fiú partnerrel! Ez ugyan tényleg nem szép dolog, de sztárjaink odautazása, helyszíni, még a sértett számára is kínos közbeavatkozása nem erről szól, hanem saját megmentői imázsukról.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.