Tévétorrent

The Truth About the Harry Quebert Affair

Mikrofilm

Patrick Dempsey messze merengve ír az óceánparton, arra jár egy (túl!) ifjú múzsa, akibe nevezett menten, de sármosan beleőszül. Legalábbis ez a főlátványosság, míg a háttérben egy már a felállásból is adódóan Lolitába ojtott Stephen King-krimi pereg, mely két írót is a középpontjába állít: Harry Quebert (Dempsey) nagynevű szerzőként egy eldugott óceánparti házban él és alkot, de betoppan mentoráltja, az elsőkönyves sikertől válságba borult reménység (Ben Schnetzer). A fiú épp témát keres az új regényéhez, s a legvadabb sztori hullik az ölébe: előkerül a csontváz, egyenest a neves tanerő kertjéből. Az évtizedekkel ezelőtt eltűnt, 15 éves Nola meggyilkolásáért a szépen vénülő írót azonnal lecsukják, ifjú barátja pedig nem veszélytelen nyomozásba kezd azért, hogy tisztára mossa mentora őszülő nevét, és közben azért keressen is valamit. Szépen fejlődik is kifelé a dráma, a különféle – mégis elsősorban kistérségi – viszonyok megrajzolása is egész pofásra sikeredik. A krimi krimiként működik, részről részre (melyek közt éppúgy találunk időhúzó, mint szándékosan félretájékoztató epizódokat) több a gyanúsított: a féltékeny volt szerelmes, a lányuknak jó férjet fogni akaró vendéglősék, de még egy furcsa milliomos is, akinél valamiért egy aktkép lóg a szende leányról – melyet sofőrje, a tehetséges Quasimodo vitt vászonra (itt mintha már túl sok is lenne a jóból). Szóval bőven megvan minden ahhoz, hogy végig kíváncsiak legyünk: ki ölte meg Laura Palmert? Bocs, az egy másik kisvárosi gyilkosság.

Magyar felirat: Lucille

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”