Tévétorrent

The Truth About the Harry Quebert Affair

Mikrofilm

Patrick Dempsey messze merengve ír az óceánparton, arra jár egy (túl!) ifjú múzsa, akibe nevezett menten, de sármosan beleőszül. Legalábbis ez a főlátványosság, míg a háttérben egy már a felállásból is adódóan Lolitába ojtott Stephen King-krimi pereg, mely két írót is a középpontjába állít: Harry Quebert (Dempsey) nagynevű szerzőként egy eldugott óceánparti házban él és alkot, de betoppan mentoráltja, az elsőkönyves sikertől válságba borult reménység (Ben Schnetzer). A fiú épp témát keres az új regényéhez, s a legvadabb sztori hullik az ölébe: előkerül a csontváz, egyenest a neves tanerő kertjéből. Az évtizedekkel ezelőtt eltűnt, 15 éves Nola meggyilkolásáért a szépen vénülő írót azonnal lecsukják, ifjú barátja pedig nem veszélytelen nyomozásba kezd azért, hogy tisztára mossa mentora őszülő nevét, és közben azért keressen is valamit. Szépen fejlődik is kifelé a dráma, a különféle – mégis elsősorban kistérségi – viszonyok megrajzolása is egész pofásra sikeredik. A krimi krimiként működik, részről részre (melyek közt éppúgy találunk időhúzó, mint szándékosan félretájékoztató epizódokat) több a gyanúsított: a féltékeny volt szerelmes, a lányuknak jó férjet fogni akaró vendéglősék, de még egy furcsa milliomos is, akinél valamiért egy aktkép lóg a szende leányról – melyet sofőrje, a tehetséges Quasimodo vitt vászonra (itt mintha már túl sok is lenne a jóból). Szóval bőven megvan minden ahhoz, hogy végig kíváncsiak legyünk: ki ölte meg Laura Palmert? Bocs, az egy másik kisvárosi gyilkosság.

Magyar felirat: Lucille

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.