DVD

Úriember revolverrel

  • - kg -
  • 2019. szeptember 22.

Mikrofilm

Robert Redford figyelmes önünneplő. Birtokában van az egyik legfontosabb tudásnak, amit ember ezen a Földön csak megszerezhet: ha mi vagyunk az ünnepeltek, soha, semmilyen körülmények között ne hagyjuk másra a nekünk szóló ajándék kiválasztását, azt mindig magunk intézzük. Így esett, hogy filmszínészi karrierje betetőzéseként Robert Redford csináltatott magának (producerként) egy búcsúfilmet a réges-rég a világörökség részét képező mosolyáról, amely így 80 felett is tökéletesen működik.

De mit is üzen nekünk ez a pajkos mosoly? Leginkább azt, hogy amíg Robert Redford (83) nyugdíjaskorú, csintalan bankrablóként derűsen kacsint ki ránk, addig minden rendben van. Ezzel persze lehet vitatkozni, elvégre nyakunkon a klímaválság és a Star Wars újabb része, szóval vannak érvek amellett is, hogy a lemenő nap fényében fürdőző szépkorú Sundance Kölyök bankrablós filmje főleg a színészikonnak és rokoni körének fontos fegyvertény, de ezzel figyelmen kívül hagynánk egy igen fontos körülményt. Jelesül azt, hogy miért is kéne másról szólnia Robert Redford bármely filmjének is az elmúlt 25 évből, legyen az bankrablós, lósuttogós vagy hajótöréses, mint a Sundance Kölyöknek állított lovas szobor ismételt felavatásáról. Az Úriember relvolverrel e lovas szobros műfaj kifejezetten kellemesen csordogáló díszpéldánya, a derűs percekért a 83 éves kölyök mellett a lótulajdonos szépasszonyt adó Sissy Spacek, a szomorúan csüngő bajszú nyomozót játszó Casey Affleck és Tom Waits rekedtes mormogása szavatol. Alig várjuk Robert Redford következő utolsó filmjét.

Forgalmazza a Bontonfilm

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.