tévéSmaci

Vidéki tehenek

  • tévésmaci
  • 2019. szeptember 8.

Mikrofilm

Amikor Sztupa és Troché útja – rövid időre – kettévált, annak prózai oka volt, baleset történt. Az egymásra nem figyelő szerveknek hála, egyszerre érkezett Budapestre Hans-Jürgen Bäumler és a Protapopov házaspár. Amikor – tényleg halálra vált pofával – előadta Óvári et. mindezt, Sztupa csak annyit tudott hirtelen kinyögni, hogy micsoda szerencse, hogy Marika Kilius legalább otthon maradt. Trochénak viszont ez volt a legnagyobb baja. Oh, legalább ő eljött volna, sóhajtotta, amikor – elsőként a jelenlevők közül – átlátta, hogy mi következik. Bäumler egy jégrövűvel jött, Protapopovék meg csak úgy, a szokvány kémügyeket intézni. Sztupa veszi gondjaiba őket, ő legalább udvarolhat kicsit Ljudmilla Bjelouszovának, de Viggo Doria nem a szokott partnernővel jön. Sztupa azonban nem állt le Óvári froclizásával: és ugyan mi a fene történne, ha találkoznának? Találkozna a Bundesnachrichtendienst, azaz a BND a KGB-vel? Ezek együtt versenyeztek, egymás lábszagát is ismerik, inkább el kéne vinni őket együtt a Mátyás Pincébe, jó kis cigányzene, fatányéros, poloskák mindenütt… De Óvári csak ingatta a fejét, mint valami orrnehéz ló. Troché pedig akárhogy igyekezett (nem is igyekezett), nem tudott szabadulni a rossz érzéseitől, Protapopovék idejönnek max. két napra, Bäumlernak meg lesz tizenkét előadása, Kisstadion, vidék, anyám kínja, bele fogok rokkanni, Sztupa meg seperc alatt letudja a ruszkikat, ha meg nem, akkor elcsábítja a művésznőt, én meg nézhetem a Kék álarcos Juliskát. Bäumler jégrövűje magyar tárgyú előadással készül, 1971-et írunk, Juliska, Piroska, Plattensee, ezek nagyon mennek. Meg is nézem, hogy ki játssza, vagyis csúszkálja a Juliskát. Mary Ann Helmers, hát majd meglátjuk, vonyított vállat Troché. De azért kicsit jobb lett mégis a kedve.

Szombaton (10-én) megkezdődik – a tulajdonképpen már hetek óta tartó – televíziós nagyhetünk, a felkészülés Quentin Tarantino legújabb filmmunkájának a méltó befogadására. E sűrű edzésprogram megalkotásában – érthető okokból – a Sony Movie Channel jár az élen. Ők ugyanis azon 1969-es filmkészítmények leadásával követelik figyelmünket, melyek a nagy művészt, nevezett Quentint saját bevallása szerint inspirálták jelen, dettó ’69-ben játszódó szerzeménye megalkotásakor. Tippeljenek, lesz-e Szelíd motorosok? Persze, éjjel kettőkor. Szerencsére előtte még megcsodálhatjuk a Bob és Carol és Ted és Alice c. remeklést Paul Mazursky tollából Natalie Wooddal és Elliot Goulddal.

Vasárnap ugyanitt ugyanígy ugyanekkor folytatjuk, amikor is A kaktusz virága következik Ingrid Bergman csodálatos türkizkék ruhájával és a pályakezdő Goldie Hawn minden üdeségével és bájával. Hogy utána a Divatszalonnal folytassuk.

A jövő hétre meg a következők maradnak a nagy művész nagy múzsái közül: a Bontóbrigád, a Fejjel a falnak, a Portugál kémkaland, A pisztoly igazsága, illetve az Arizona fosztogatói… Tegye fel a kezét, aki látta bármelyiket is. Kár, mert a Bontóbrigádban például fellép (Elke Sommer és Dean Martin oldalán) Sharon Tate is, aki a mostani Tarantino-film egyik központi figurája, mint Mansonék leghíresebb áldozata. De a többiről is el lehet mondani pár érdekességet, tehát jó éjszakázást mindenkinek a jövő hétre. Ám aki igazán szeret éjszakázni, az biztos nem a tévét kapcsolja be.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.