"Olvasói levelek" - "A bozótharcosok győztek"

  • .
  • 2009. december 17.

Olvasói levelek

Magyar Narancs, 2009. december 3. Elszomorító, hogy a kedves hazánkban előforduló szégyenletes események kilenc, tekintélyes ország nagykövetét késztették - a frekvenciamutyizást követően - határozott tiltakozás közzétételére.
A tiltakozás súlyát és jelentőségét nem csökkenti az ország első polgárának külföldön tett kijelentése, amelyben sértőnek minősítette a diplomaták fogalmazását. Sokak szerint a kialakult és megtűrt állapotok összehasonlíthatatlanul jobban sértik nemzetközi tekintélyünket, mint a minket ért jogos kritika.

Az eseménnyel kapcsolatban kialakult szomorúságunkat másfelől csak fokozhatja az interjú, amely lesújtó képet fest az ország legnépszerűbbnek minősített rádióadásának stílusáról, a műsorkészítők kulturális elveiről, nyelvi és esztétikai igényességéről. Ha valóban ez a színvonal jellemzi a rádióhallgatók millióit, akkor némi megértés is kísérheti a politikai pártok szavazatszerző harcának módszereit, hangvételét, morális töltését, hiszen ők is csupán választóik elvárásainak igyekeznek megfelelni.

Az interjú szerint az idézett műsoron felnőtt nemzedék levélözönben biztosítja a készítőket, mindegy, kihez csatlakoznak, csak hallhassák őket. A kialakult helyzetben a legelszomorítóbb az, hogy nagy biztonsággal találnak befogadót, de az utánuk maradt, kétes értékű űr betöltésére is számos hasonló képességű, mindenre elszánt jelentkező pályázik. Az sem nyújt vigasztalást, hogy a közszolgálati média öntörvényű, véres hatalmi harcot folytató vezetői szemmel láthatóan a könnyebbik megoldást választva a bulvár felé vették az irányt. A lassan hiánycikké váló közszolgálatiság követelményeinek hovatovább már csak a Duna TV felel meg, de megfelelő támogatás és védelem híján ennek az adónak a fennmaradása is kétségessé válhat a kialakult, sanyarú kulturális erőtérben.

Kard Aladár

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.