"Olvasói levelek" - étel+hordó: Marcello

  • .
  • 2008. április 17.

Olvasói levelek

Magyar Narancs, 2008. március 27. Tisztelt "Kritikus"! Előrebocsátom, gyakorlatilag a nyitás napjától a Marcello visszajáró vendége, és ezért elfogult vagyok.
Nem rendszeres olvasójukként, egy barátomnak köszönhetően került kezembe az a szám, melyben az étterem "kritikája" olvasható. Nem véletlen az idézőjel használata immáron másodszor. Az írásból az első sorok után érződik, itt bizony semmi jóra nem számíthatunk. Nem szeretném bizonygatni, hogy a helynek kellemes - a Quellére kicsit sem emlékeztető - stílusa, hangulata van, a konyha remek - az elmúlt bő 17 év alatt talán két olyan alkalom volt, hogy nem ízlett az étel -, és mindezt nem kevés visszajáró vendég igazolhatja, akiknek köszönhetően a mai napig előfordul sorban állás. Nem teszem, mert a helynek nincs erre szüksége. Természetesen a vendéglátásban mindig a vendég ízlése a meghatározó. Ha nem ízlik neki az étel, ha nem tetszik a hely, szíve joga ezt mondani. De finom csúsztatásokkal élni már nem elegáns. Ebből csak kettőt kiemelve: a hely nem a nyolcvanas években nyílt, hanem 1990-ben, és az asztalokon mindig friss, igazi virág van... és ha egy "kritikában" már az ilyen apróságok sem stimmelnek...

Üdvözlettel:

Máté Ferenc

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.