Nyílt levél az MTVA kulturális főszerkesztőjének

Rockenbauer válaszolt

  • Rockenbauer Zoltán
  • 2012. május 29.

Olvasói levelek

Nyílt levéllel fordult Urfi Péter kollégánk Rockenbauer Zoltánhoz, az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez. A főszerkesztő válaszolt, úgy tűnik, nem akarja érteni a levél tartalmát.

Tisztelt Urfi Péter úr!

Sem ideológiai, sem politikai, sem ízlésbeli vitát nem szándékozom folytatni Önnel. (Munkatársunk Szélsőjobboldali propaganda a Dunán címmel írt nyílt levelet az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez – a szerk.) Elsősorban nem is azért, mert az effajta parttalan vitákat értelmetlennek gondolom, hanem mert az MTVA Kulturális Főszerkesztőségéhez tartozó, külső vagy belső gyártásban készült produkciók egyike sem képviseli az én személyes – politikai, ideológiai vagy ízlésbeli – álláspontomat. Úgy vélem, helyesen. E műsorok az Aranymetszéstől a Kultikonon vagy a Kortárson át az Ön által említettekig, illetve a rádiós, televíziós színházi és koncertfelvételekig, tudományos ismeretterjesztő, kulturális magazinokig sokfajta nézetnek, meggyőződésnek és ízlésnek adnak teret. Bízom benne, hogy Ön is talál köztük kedvére valót.

Budapest, 2012. május 29.                                                       Üdvözlettel:

Rockenbauer Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.