Nyílt levél az MTVA kulturális főszerkesztőjének

Rockenbauer válaszolt

  • Rockenbauer Zoltán
  • 2012. május 29.

Olvasói levelek

Nyílt levéllel fordult Urfi Péter kollégánk Rockenbauer Zoltánhoz, az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez. A főszerkesztő válaszolt, úgy tűnik, nem akarja érteni a levél tartalmát.

Tisztelt Urfi Péter úr!

Sem ideológiai, sem politikai, sem ízlésbeli vitát nem szándékozom folytatni Önnel. (Munkatársunk Szélsőjobboldali propaganda a Dunán címmel írt nyílt levelet az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez – a szerk.) Elsősorban nem is azért, mert az effajta parttalan vitákat értelmetlennek gondolom, hanem mert az MTVA Kulturális Főszerkesztőségéhez tartozó, külső vagy belső gyártásban készült produkciók egyike sem képviseli az én személyes – politikai, ideológiai vagy ízlésbeli – álláspontomat. Úgy vélem, helyesen. E műsorok az Aranymetszéstől a Kultikonon vagy a Kortárson át az Ön által említettekig, illetve a rádiós, televíziós színházi és koncertfelvételekig, tudományos ismeretterjesztő, kulturális magazinokig sokfajta nézetnek, meggyőződésnek és ízlésnek adnak teret. Bízom benne, hogy Ön is talál köztük kedvére valót.

Budapest, 2012. május 29.                                                       Üdvözlettel:

Rockenbauer Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."