Nyílt levél az MTVA kulturális főszerkesztőjének

Rockenbauer válaszolt

  • Rockenbauer Zoltán
  • 2012. május 29.

Olvasói levelek

Nyílt levéllel fordult Urfi Péter kollégánk Rockenbauer Zoltánhoz, az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez. A főszerkesztő válaszolt, úgy tűnik, nem akarja érteni a levél tartalmát.

Tisztelt Urfi Péter úr!

Sem ideológiai, sem politikai, sem ízlésbeli vitát nem szándékozom folytatni Önnel. (Munkatársunk Szélsőjobboldali propaganda a Dunán címmel írt nyílt levelet az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez – a szerk.) Elsősorban nem is azért, mert az effajta parttalan vitákat értelmetlennek gondolom, hanem mert az MTVA Kulturális Főszerkesztőségéhez tartozó, külső vagy belső gyártásban készült produkciók egyike sem képviseli az én személyes – politikai, ideológiai vagy ízlésbeli – álláspontomat. Úgy vélem, helyesen. E műsorok az Aranymetszéstől a Kultikonon vagy a Kortárson át az Ön által említettekig, illetve a rádiós, televíziós színházi és koncertfelvételekig, tudományos ismeretterjesztő, kulturális magazinokig sokfajta nézetnek, meggyőződésnek és ízlésnek adnak teret. Bízom benne, hogy Ön is talál köztük kedvére valót.

Budapest, 2012. május 29.                                                       Üdvözlettel:

Rockenbauer Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.