Nyílt levél az MTVA kulturális főszerkesztőjének

Rockenbauer válaszolt

  • Rockenbauer Zoltán
  • 2012. május 29.

Olvasói levelek

Nyílt levéllel fordult Urfi Péter kollégánk Rockenbauer Zoltánhoz, az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez. A főszerkesztő válaszolt, úgy tűnik, nem akarja érteni a levél tartalmát.

Tisztelt Urfi Péter úr!

Sem ideológiai, sem politikai, sem ízlésbeli vitát nem szándékozom folytatni Önnel. (Munkatársunk Szélsőjobboldali propaganda a Dunán címmel írt nyílt levelet az MTVA Kulturális Főszerkesztőségének vezetőjéhez – a szerk.) Elsősorban nem is azért, mert az effajta parttalan vitákat értelmetlennek gondolom, hanem mert az MTVA Kulturális Főszerkesztőségéhez tartozó, külső vagy belső gyártásban készült produkciók egyike sem képviseli az én személyes – politikai, ideológiai vagy ízlésbeli – álláspontomat. Úgy vélem, helyesen. E műsorok az Aranymetszéstől a Kultikonon vagy a Kortárson át az Ön által említettekig, illetve a rádiós, televíziós színházi és koncertfelvételekig, tudományos ismeretterjesztő, kulturális magazinokig sokfajta nézetnek, meggyőződésnek és ízlésnek adnak teret. Bízom benne, hogy Ön is talál köztük kedvére valót.

Budapest, 2012. május 29.                                                       Üdvözlettel:

Rockenbauer Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.