"Baloldali" anyukák igazították el a fideszes polgármestert

Publicisztika

A baloldalt tette felelőssé a szolnoki kórház körül kialakult botrányért Szalay Ferenc. A szolnoki polgármester szerint lapunk írása kapcsán szabadult el a pokol, és derült ki, hogy nagyon nincs rendben a szolnoki megyei kórházban a szülészeti ellátás (sem).

Persze mi más várható el egy fideszes polgármestertől, egy kormánypárti politikustól, aki nem szeret mást, csak a maga igazságát hangsúlyozni. Már azt is gyűlöli, ha kérdezik, nemhogy azt, ha valaki feltár valamit az igazságból. Közösségi oldalán közölte, szerinte a valóság távol áll attól, amit írtunk.

A dolog ellentmondása, hogy ugyanazt "megénekelte" más médium is, egyebek mellett a város felügyelete alatt álló helyi televízió. Ezekben az anyagokban ráadásul magas hivatalok erősítették meg azt, amit mi is közöltünk. 

Szalay Ferenc közleményében természetesen mindjárt előhúzta a fiókjából Piroska Miklós főigazgatót, aki szerint a kórházban minden nap szülhetnek a kismamák. Majd gyorsan lehegesztette, az az állítás, hogy hétfőn és szerdán tudnak csak szülni Szolnokon, egész egyszerűen hazugság. Valami huncutság a dologban lehet azonban, hiszen maga is elismerte, az elmúlt hetekben tárgyaltak a Szolnokot is érintő szakemberhiányról az illetékes kórházi igazgatósággal. Hozzátette, mindenki azon dolgozik, hogy a lehető leghamarabb megoldódjanak a problémák.

Kérdezzük, ezek szerint vannak problémák?

Szalay ezután felszólította a baloldali politikusokat és a baloldali újságírókat, hogy ne keltsenek pánikot. Vagyis a polgármester szerint a tény egyenlő a pánikkeltéssel.

Közösségi oldalát ezek után elözönlötték a hozzászólók. "Baloldali" anyukák "keltettek további pánikot" azzal, hogy megírták tapasztalataikat. Az igazságot, ami egészen más, mint amit Szalay állít.

Ilyeneket írtak többek között egy "baloldali" anyukák: "Sok idő kellett a propagandaminisztériumnak, hogy kitalálja azt, mit mondjon a polgármester."  "Az ott dolgozó orvosok, szülésznők egészen mást mondanak." "A kommentekből nagyon úgy néz ki, egészen másképp néz ki a valóság, mint amit ön próbál elhitetni a rajongótáborral..." "Az ön állítása messze van a valóságtól, nem csak a szülészeten van baj, hanem más osztályon is... Kedves polgármester, fáj az igazság, igaz?"

Magyarországon tizenkét éve nemhogy javulna, de rosszabbodik az egészségügy helyzete. Kásler Miklós fontosabbnak tartotta Mátyás csontjait és a magyarság eredetét kutatni, mint az egészségügyet rendbe tenni. Most pedig egy rendfenntartóhoz került a tárca, de hogy mit várhatunk tőle, az eléggé kétséges.

Hiába erőlködik a szolnoki polgármester, az egészségügy szenved. Nem csak Szolnokon, más városban is. Lehet sértődötten baloldalizni, de ettől még nem lesz több orvos meg ápoló. 

Nem lenne teljes írásunk, ha kihagynánk belőle, hogy később maga Szalay is pontosította mondandóját. A slusszpoént azonban Kunetz Zsombor írása jelenti, amiből kiderül, más gondok is vannak a szolnoki Hetényi kórházban.

Nemcsak a neurológiai, a STROKE és a szülészeti ellátás akadályozott a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Hetényi Géza...

Posted by Dr. Kunetz Zsombor MBA on Wednesday, June 8, 2022

Ezek után is jön majd Szalay Ferenc újabb, a baloldalt földbe döngölő posztja? Előre szólunk, ne fáradjon, a tényekkel nem hadakozhat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.