Dobj egy nagyot, Fazekas!

  • *
  • 2008. augusztus 14.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2008. július 31. Kedves Mancs! Most nagyon nem értek egyet Veletek.
Fazekasnak nem lenne szabad ott lennie az olimpián, s hogy mégis ott lehet, az az egész magyar olimpiai mozgalom, a magyar sportvezetés "bűne", négyéves sunyításuk eredménye.

Természetesen igaz, hogy jogi akadálya Fazekas indulásának nincs, csak vastag erkölcsi aggályok vannak, amiket - tudom, hogy tudjátok - nem lehet elintézni azzal, amivel elintézni vélitek, miszerint tett, amit tett, megbűnhődött érte. E logika alapján nemsokára ekéznetek kell a MOB új rendeletét, amely szerint akit doppingvétségen érnek, nem indulhat többé olimpián, függetlenül az eltiltás nagyságától, és amely rendelet alapján Fazekas sem indulhatna.

De ez még hagyján. Persze nem hagyján ez sem.

Viszont a T-Mobile-t csak azért egyfajta bűnbaknak beállítani, mert ezeket a jogos erkölcsi aggályokat megfogalmazza (nem mellékesen évi kétszázmillióval támogatja a MOB-ot) egyszerűen érthetetlen. Jan Ullrichot és a T-Mobile kerékpárcsapatot (ami természetesen nem a T-Mobile csapata volt) prejudikálva a cikkbe citálni kifejezetten ízléstelen, hiszen - tudom, hogy tudjátok - a T-Mobile pont az ismétlődő doppingesetek miatt nemcsak a csapatból, hanem az egész kerékpársportból kivonult.

Nem Megyesi Gusztávot reklámozom, de a témában írott minapi cikkét így fejezi be: "Csakugyan: hol van az jogszerűen rögzítve, hogy nekem kötelező az olimpián Fazekasnak drukkolnom, csak azért, mert ugyanaz az állampolgárságunk?" Ezzel egyetértek.

További jó munkát azért

Ráczkevy Miklós

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.