Magyar Narancs, 2008. március 13.
A BKV döbbenetes méretű járatritkításáról szóló cikkük kapcsán két tényt érdemes rögzíteni. Egyfelől még a BKV számításai szerint is 20 milliárd forintos nemzetgazdasági veszteséggel jár a járatritkítás, és ezzel szemben a mindössze 6 milliárd forintos megtakarítás áll. Másfelől a járatritkításra azért van szükség, mert a 4-es metró gyakorlatilag a főváros összes szabad forrását elvonja. Ez utóbbi azért kényes ügy, mert Demszky Gábor az építés előtt ígéretet tett, hogy a metró miatt nem fog romlani a felszíni tömegközlekedés.
A helyzeten némileg javítana, ha legalább részben átgondolnák ezt a hetvenes évekből maradt "szocialista nagyberuházást". Számokkal nehezen indokolható, hogy mi szükség van a metró második (Keleti pályaudvar-Bosnyák tér) szakaszára, ahol a főváros tíz éve megszüntetett egy villamosjáratot - kihasználatlanságra hivatkozva. A főváros tavaly őszi számítása szerint ennek a metrószakasznak 16 százalékos a nemzetgazdasági megtérülése, ezt azonban bőven meghaladta árának azóta történt 70 (!) százalékos emelkedése. Így - bár még az engedélyeztetés sincs meg - jelenleg az ár 163 milliárdnál tart. Ez 27-szer több mint az a 6 milliárd, amiért tíz százalékkal leépítenék - mondhatni megtizedelnék - a BKV teljesítményét.