Jelentéstervezet

  • 1997. február 6.

Publicisztika

Persze megint a Népszabadság, méghozzá címlapon, kurva kellemetlen, pedig meg lett mondva mindenkinek, hogy tartsa a pofáját, a süketeknek meg külön is odaírták a lap tetejére, hogy
A bizottság döntéséig nem nyilvános, ami azért elég világos utasítás. Nem is értem, hogy a szerkesztőségben hogy nem vették észre, amikor betették, vagy esetleg direkt, gondolták, oda van írva, hogy nem, de ők csak azért is, ki nem szarja le, hogy mi van odaírva, nekik igenis kötelességük tájékoztatni az olvasókat.

Ilyenkor persze azonnal jön a felhördülés, ami még jó is, mivel semmi artikuláció, csak a hörr, ezt lehet, igaz, félremagyarázni, de nem szokás. A második lépés aztán már jó nagy marhaság, Deutsch Tamás cáfol, nem is ez a tervezet, meg nincs is tervezet, pedig a hülye is látja, hogy ott a papír tetején, hogy az. Meg azt is mondja, hogy ez nem a végleges, ami ugye logikus, ha egyszer tervezet, de nem elégszik meg ennyivel, tovább beszél, mondja: a kódot, amivel be lehet lépni a számítógépprogramba, csak a bizottsági tagok ismerik, kiprintelt példánya (igen, ezt mondja: kiprintelt, hiába, a régi reflexek, látszik, hogy csak nemrég nép meg nemzet, ha baj van, akkor meg rögtön kiugrik a kozmopolita bitang) meg csak a közvetlen munkatársaknak. Ez meg azért hülyeség, mert ha a megjelent áltervezet nem is az igazi tervezet, akkor ki a francot érdekel a szóba jöhető kiszivárogtató szocibérencek lehetséges köre?! Azt azért ő sem gondolja komolyan, hogy ha valaki már lenyúlta a gépből a tervezetet, akkor olyan kisgazda tanácsadó lesz, hogy direkt megkutyulja az anyagot.

Ilyenkor jobb lenne megállni a hörrnél, aztán széttárni a kezeket, és azt mondani: ha lenyúlták, hát lenyúlták, ha hülyét csináltak belőlünk, hát hülyét csináltak, mi már nem fokozzuk ezt az állapotot - igen, ez a tervezet. Aztán meg lehet keresni a bűnöst, és a kezébe adni a tökeit.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.