Tutiköltség

  • 2001. január 18.

Publicisztika

Hogyhogy mér´ Thaiföldre, mer´ benne a föld, nem látod, azt művelni kell - ez is lehetséges értelmezés, csak fölösleges. Nem kell más, csupán az a pár szikár tény, ami van.

n Hogyhogy mér´ Thaiföldre, mer´ benne a föld, nem látod, azt művelni kell - ez is lehetséges értelmezés, csak fölösleges. Nem kell más, csupán az a pár szikár tény, ami van.

A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal jelentést készített az állami vezetők 1999. évi utazásairól. Ki hányszor, ki merre, ki mennyiért. Nagyszerű.

Orbán Viktor szorgalmazta erősen, hogy hozzák nyilvánosságra az eredményeket. Ki győzött, ki nem győzött utazni. Derék.

A kancellária internetes honlapján napvilágot is látott majdnem minden adat. Hisz a titok azért titok, hogy ha megtudod, meg kell hogy öljelek. Ezzel sincs baj.

A nyilvánosságra vergődött adatok szerint Szabadi Béla 50 napig, kicsit többér mint 10 milla, különösképp Thaiföldet és vonzáskörzetét preferálta. Több is veszett Mohácsnál! (Hangsúlyozottan kerülnénk a nevezett hely fő turisztikai jellegzetességére teendő ízetlen utalgatásokat.)

Torgyán József 90 napig, kicsit még többért, vagy az is lehet, hogy fordítva. Nem számít, fussa. Thaiföld azé, aki magáénak vallja, spongyát rá!

Komolyan mondjuk - pláne a lentiek fényében - az eddigiekkel nincsen semmi probléma. Tudniillik a matematikához képest. Ami szerint tehát, és megint csak tények.

Szabadi Béla 315 napot, Torgyán József 275 napot töltött itthon. Hogy ez mennyibe került az államnak, nekünk, azt még senki nem merte kiszámolni, pláne nyilvánosságra hozni.

A kár ugyanis felbecsülhetetlen.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.