Új kirekesztési terv?

  • .
  • 2009. november 5.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. október 8. Köszönjük Böcskei Balázs megvilágító erejű szavait.
Mi magunk eddig nem vettük a bátorságot ("reflektálatlan neokonzervatívok" lévén), hogy a Kommentár pozícióját a magyar közéletben a habermasi "nyelv- és szociológiaelméletileg vizionált kommunikatív racionalitás" alapján határozzuk meg. Most már tudjuk, hogy "a politikai akaratképzésnek mint a társadalmi érdekek aggregációjának instrumentalisztikus felfogását" képviseljük. Mi több, talán magunk is instrumentumai vagyunk egy képződő akaratnak.

Jelezzük egyúttal, hogy szívesen olvasnánk arról, hogyan képzeli el a szerző "az individuumra mint atomisztikusan értelmezett, kötetlen énre" épülő, egyszersmind "szolidáris" társadalmat.

Addig is figyelmesen tanulmányozzuk Carl Schmittet, hiszen nem árt készülnünk a magas pozíciókra.

Tisztelettel:

A Kommentár című folyóirat szerkesztősége

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.