A csillagos ég (avagy a nemzetközi sikerre való tekintet)

  • 2013. december 3.

Snoblesse

Egy Vidnyánszky Attilára nagyon hasonlító alak is megjelenik a Radnóti színpadán.
false

Nincs még egy olyan darab a most futó előadások között, melyen annyit lehetne derülni (sírva vigadni) a kultúrpolitika bornírtságán, az emberi (azon belüli is: a színészi) gerincek hajlíthatóságán, szánalmasan pimf viszonyainkon, egy rosszul bevert szögön, a hülye párttitkáron (bocsánat, polgármesteren) és egy alig leplezett Vidnyánszky-paródián, mint a Radnóti új előadásán. Mert a darabban szereplő figurák és egyes közéleti személyek közötti hasonlóság, nos, az aligha a véletlen műve. De a lényeg, hogy a Mohácsi testvérek (János és István) műhelyéből ismét egy sziporkákban gazdag, a színházat rendeltetésszerűen használó, teljesen korszerű darab került elő: A csillagos ég (avagy a nemzetközi sikerre való tekintet) mindenkinek ajánlható, aki a nemzettől ellát a honig, vagy valami ilyesmi.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.