Aj Vej-vej, New York, 1983–1993

  • 2012. augusztus 8.

Snoblesse

A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village-i felolvasóestek, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen, az Ernst Múzeumban.


Minden híres művész volt egyszer pályakezdő, még Aj Vej-vej is, noha ezt a világhírű kínai művészről (építészről, konceptuális művészről, szobrászról, fényképészről, bloggerről, kultúrkritikusról, Twitter-felhasználóról és a demokratikus értékek élharcosáról) jelenlegi sztárstátusza fényében nehéz elhinni. Ám valóban így történt, és ezt az a több mint tízezer fotó is bizonyítja, melyet a hajdan ismeretlen művész, az East Village egyik talpalatnyi bérleményének lakója New York-i tartózkodásai során 1983 és 1993 között készített. A töméntelen mennyiségű képből a mester maga válogatta ki azt a 227 fotót, amely az Ernst Múzeum kiállításán (októberig) látható. A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village felolvasóestjei, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.