Aj Vej-vej, New York, 1983–1993

  • 2012. augusztus 8.

Snoblesse

A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village-i felolvasóestek, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen, az Ernst Múzeumban.


Minden híres művész volt egyszer pályakezdő, még Aj Vej-vej is, noha ezt a világhírű kínai művészről (építészről, konceptuális művészről, szobrászról, fényképészről, bloggerről, kultúrkritikusról, Twitter-felhasználóról és a demokratikus értékek élharcosáról) jelenlegi sztárstátusza fényében nehéz elhinni. Ám valóban így történt, és ezt az a több mint tízezer fotó is bizonyítja, melyet a hajdan ismeretlen művész, az East Village egyik talpalatnyi bérleményének lakója New York-i tartózkodásai során 1983 és 1993 között készített. A töméntelen mennyiségű képből a mester maga válogatta ki azt a 227 fotót, amely az Ernst Múzeum kiállításán (októberig) látható. A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village felolvasóestjei, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.