Anneke van Giersbergen & Anna Murphy

  • 2014. március 27.

Snoblesse

Egy híres holland és egy majdnem híres svájci énekesnő.
false

„Anneke van Giersbergen tizenhat éve tűnt fel az akkor még gótikus metállal, később óvatosan triphopos pszichedelikus rockkal hasító The Gatheringben, és hangjának egyedi tónusa, a Dead Can Dance-en iskolázott, halálos vibratóval fodrozott stílus, valamint a szuperbájos személyiség révén mindjárt kisebbfajta csodának lett elkönyvelve” – írta kritikusunk az énekesnő varázsos múltjáról a 2012-ben kiadott Everything Is Changing című lemez kapcsán (a teljes szöveg itt). Míg mi így okoskodtunk, maga a művésznő így nyilatkozott tavalyi koncertje előtt: „Boldoggá tesz, hogy a saját dolgaimmal foglalkozhatom, hogy a családommal lehetek, olyan zenét csinálok, amilyet szeretek, hogy csupa kedves ember vesz körül a turnén, és most itt vagyok ebben a gyönyörű országban – mindez nagyszerű. Talán nem olyan nagyszabású, mint a The Gathering volt, de ez jól is van így, mert a lényeg csak annyi, hogy a zenéből élhessek. Soha nem szoktam megbánni semmit, még a hülyeségeimet sem, hiszen mindent valamilyen okkal tettem úgy, ahogy.”

A holland Anneke mellett ezen az estén fellép a svájci illetőségű Anna Murphy, aki Cellar Darling című lemezét mutatja be a Club 202 közönségének.

 

 

 


Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.