Barlangos testek – Rutkai Bori tárlata

  • 2013. május 16.

Snoblesse

Kovácsné Gyapjas Betonka és Szabadkőmíves Kelemenné beveszik a Jurányit.
false

Arra a kérdésre, hogy mit csinál Rutkai Bori, amikor épp nem lemezt ad ki a Specko Jednóval (nemrég jött ki az Anticity) vagy épp nem könyvet jelentet meg (nemrég jött ki a  Festménymesék és dalversek), vagy épp nem kreatív családi műhelyt nyit meg (nemrég nyílt meg a Szalonka), arra igen egyszerű a válasz: akkor bizony képzőművészként vesz részt a kulturális életben. A sokoldalú művésznő most épp monumentális krétafreskóját készül bemutatni a Jurányi Galériában. A Barlangos testek című tárlat főszeplője két Rutkai-teremtmény: Kovácsné Gyapjas Betonka és Szabadkőmíves Kelemenné. A június 30-ig látható krétafreskó megnyitó szertartását Szirtes János celebrálja. Zenél a Kovácsné Gyapjas Betonka Trió.

Figyelmébe ajánljuk

Tánc az ördöggel

  • SzSz

„Hé, van egy vicced?” – cukkolják naponta tucatszor az őrök Arthur Flecket, aki azután került elmegyógyintézetbe, hogy Jokerként öt emberrel is végzett. Arról, hogyan ég Nesszosz-ingként az emberre az antihős figurája, a rendező, Todd Phillips is tudna mesélni – gyakorlatilag erről szól a Kétszemélyes téboly.

 

Festett malaszt

Alá vagy fölé becsüljük-e a művészet erejét? Képes-e megváltoztatni minket? Woody Allen legújabb színdarabja meglehetősen szélsőséges körülmények között keresi a valódi értékeket, Raffaello Szűz Máriát ábrázoló festményét vetve az 1930-as évek Brooklynjának tenyeres-talpas gengszterei elé.

Ha tízig számolok

  • Pálos György

A szerző az Egyesült Államokban született dél-olaszországi kivándorlók unokájaként, siket szülőktől. S bár úgy tűnt, hogy a második emigrációs generáció is talajt fog Brooklyn környékén, a Durastanti szülők válása után a 6 éves Claudiát visszaviszik az óhazába, Basilicatába, ahol olaszul kezdi meg a tanulmányait.

A városarcheológus ravatalánál

A kiállítás Lugosi Lugo László személyes Budapest-fotográfiái köré épül, és egyik nagy érdeme az, hogy azt is megérinti, aki keveset tud a szamizdatról, vagy akinek a rendszerváltás előtti avantgárd végtelen távolságból ködlik csupán.