BIDF – Fogságban Krisztusért

  • 2014. szeptember 19.

Snoblesse

Éljen a kreatív dokumentumfilm! Éljen, éljen!
false

Ilyen még nem volt – tudjuk meg a Budapest International Documentary Festival ötletgazdájától, Sós Ágnes rendezőtől (interjúnk vele itt), mert a BIDF  „Magyarország első rangos nemzetközi versenye és fóruma, ahol a világ bármely részéről érkező dokumentumfilmek tematikai megkötés nélkül szerepelhetnek és mérettethetnek meg”. A szervezők a világ legfontosabb dokumentumfilm-fesztiváljainak mintáját vették át, s jövőre már nemzetközi pitchingfórumot is ígérnek. Az idei kínálatból egyebek mellett megtudhatjuk, milyen az élet egy keresztény bentlakásos iskolában (Kate Logan: Fogságban Krisztusért), kiderül, milyen támadások érik Putyin Oroszországában a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű fiatalokat (Askold Kurov, Pavel Loparev: Error 404 – Elveszett gyerekek), és képet kaphatunk Kínáról, az első olyan országról, ahol az internetfüggőséget hivatalosan is betegségnek nyilvánították (Shosh Shlam, Hilla Madalia: Netfüggők).

Kate Logan Fogságban Krisztusért című dokumentumfilmjét ma 16.00 órától vetítik. A fiatal evangélikus rendezőnő a Dominikai Köztársaságban forgatta filmjét, ahol „problémás” tinédzsereket kezelnek egy úgynevezett „rehabilitációs” központban – a várakozásaitól merőben eltérő körülmények között. Megtudhatjuk, mi mindent erőltetnek ezekre a fiatalokra, akiket a szüleik engedélyével raboltak el. A rendezőnő maga is részesévé válik a történetnek: személyes küldetése lesz egy fiatal férfi megmentése, ami az ő életét is gyökeresen megváltoztatja.


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”