Brandt Brauer Frick Ensemble

  • 2013. október 10.

Snoblesse

Techno-jazz kompozíciók – trióra és nagyzenekarra.
false

Daniel Brandt, Jan Bauer és Paul Frick a jobb híján talán organikus house-nak nevezhető műfaj úttörői: tipikusan 4/4-es ritmikájú, voltaképpen minimalista elektronikus tánczenét játszanak – de egészen másként. A három körmönfont német jeles kortárs zeneszerzők, mindenekelőtt Steve Reich zenekészítési metódusából merített, amit remekül tudnak ötvözni a house/techno eredendő repetitivitásával. Rafináltan összerakott, élvezetes kompozíciók formájában sorra-rendre a pódiumon kelnek életre: preparált zongorák (à la John Cage), gondosan kiválasztott és speciális modorban használt ütőhangszerek és fúvósok (s néhány analóg szinti)  segítségével. Az általuk életre keltett minimalista kamarazene hangzása tovább is bővíthető: mostani budapesti fellépésükön is egy szabályos nagyzenekar kíséri őket. Az agyas és ügyes németek nem véletlenül váltak a nagy fesztiválok sztárjaivá: szerzeményeiket hihetetlen virtuozitással, a dzsesszből fakadó érzékenységgel és rendkívüli koncentráltsággal állítják színpadra – és ez látványnak sem utolsó.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.