Toldi Klub: Geneva Jacuzzi + An:idea

  • 2013. október 10.

Snoblesse

Ariel Pink néhai zenésztársa szólóban, egy különösen szexi produkció keretében.
false

A mostanában már Jacuzzi vezetéknéven fellépő zenész egykoron Geneva Garvin néven született Los Angelesben: a kétezres évek elejétől barkácsolja saját szerzeményeit szintik és nyolcsávos szalagos felvevő segítségével. Eleinte különféle projektneveken (Double Penetration, Hot Pajamas, Sex Carpet) működött, majd 2004-től az igen biztató Bubonic Plague nevet viselő együttes frontembere. Ebben az időben már Ariel Pink zenekarában szintizik – születnek közös számaik is (vagy hét évet együtt is éltek). Geneva Jacuzzi néven 2010-ben jött ki első és máig az utolsó nagylemeze, a Lamaze, azóta is leginkább válogatásokon szerepel, mint például Veronica Vasicka és a Stones Throw kiadó Minimal Wave Tapes vol. 2 című lemezén, amelyen ő az egyetlen modern kori előadó (az öntörvényű művésznő eddig nagyjából 400, máig kiadatlan számot rakott össze).

Geneva Jacuzzi elsősorban talán nem is zenész, hanem videoművészbe ojtott, szintetizátorral megtámogatott kabarésztár. Dalai nyers, bizarr és kissé skizofrén szintiwave-kísérletek, fellépései a szó soros értelmében performanszok. 2011-ben indította útjára Dark Ages című projektjét, eleinte kétfelvonásos zenés darabként: ebben régi és új dalait gyúrta egy előadásba. Ezt mutatja be most Európában is – minden helyszínen kicsit más műsorral, Magyarországon először a Küss Mich szervező/dj csapat vendégeként, a Toldiban.

A Küss Mich másik vendége az estén An:idea, egy finoman dekadens, technofil berlini hölgy rideg eleganciával, aki alkotótársa, egy szintetizátor kíséretében lép a színpadra.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.